شناسهٔ خبر: 67639525 - سرویس گوناگون
منبع: فرارو | لینک خبر

با ۲ میلیارد تومان می‌توان در قم آپارتمان خرید؟

قم یکی از از شهرهایی‌ست که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از تورم مسکن استان‌ها، از بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۲ تورمی بالاتر از ۱۵۰ درصد را تجربه کرده است. اما اکنون برای خرید خانه در مرکز این استان چه بودجه‌ای را باید در نظر داشت؟

صاحب‌خبر -

گزارشی که مرکز آمار ایران از تورم مسکن استان‌ها در مقطع بهار ۱۴۰۰ تا بهار ۱۴۰۲ منتشر کرده، نشان‌دهنده آن است که استان قم در این بازه، تورمی بالاتر از ۱۵۰ درصد را تجربه کرده است. این استان در بین باقی استان‌ها رتبه چهاردهم را دارد.

به گزارش تجارت نیوز، محمد آقامیری، استاندار قم نیز خرداد امسال در این باره اعلام کرده است که مسکن، بخش عمده تورم را در قم به خود اختصاص داده و در صورت کنترل این موضوع، تورم به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

اما با وجود این تورم، اکنون برای خرید خانه در قم چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت آپارتمان در قم

قیمت خانه در قم / آیا می‌توان با ۲ میلیارد تومان در قم آپارتمان خرید؟

بررسی آگهی‌های مربوط به فروش مسکن در شهر قم بیانگر آن است که داشتن بودجه دو تا سه میلیارد تومان، این امکان را به متقاضیان می‌دهد تا خانه‌هایی با ۵۰ تا ۶۵ متر خریداری کنند.

برای مثال اکنون آپارتمانی ۵۵ متری در محدوده دانیال نبی که ساخت آن به سال ۱۳۸۹ بازمی‌گردد، دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین آپارتمان دیگری در خیابان ۱۹ دی که سال ساخت آن مشابه با فایل قبلی است، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان، خانه‌هایی با متراژ بالاتر را در سبد خرید متقاضیان قرار می‌دهد. اکنون مالک آپارتمانی ۱۰۸ متری و هفت ساله، قیمت واحد خود را سه میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان تعیین کرده است. همچنین واحدی نوسازی در محدوده شهدای هفت تیر، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

اگر خریداران بودجه‌ای بین ۶ تا هفت میلیارد تومان داشته باشند، امکان خرید واحد‌هایی با متراژ بالاتر از ۱۳۰ متر و عمر کمتر از سه سال برای آن‌ها بالا می‌رود.