شناسهٔ خبر: 67615981 - سرویس اقتصادی
منبع: رجا | لینک خبر

وزیر نفت: تولید نفت تا امروز به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده است

وزیر نفت با بیان اینکه هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت ۲.۸ میلیارد دلار در سال برای کشور درآمدزایی دارد گفت: تولید نفت از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار بشکه در روز به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده است.

صاحب‌خبر -
گروه اقتصاد-رجانیوز: جواد اوجی روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هر صدهزار بشکه نفت که به تولید اضافه شود، ۲.۸ میلیارد دلار درآمد زایی در سال برای کشور دارد. البته در سه سال گذشته این موضوع انجام شد و تولید نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید.
 
وزیر نفت یکی از راهکارهای جلوگیری از کسری بودجه و افزایش منابع درآمدی دولت را تولید نفت عنوان کرد و افزود: همچنین ذخایر هیدروکربنی مایع بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه است و هر چه بتوانیم تولید نفت را افزایش داده و ظرفیت پالایشگاهی را ارتقاء دهیم، درآمدهای ارزی خوبی به دولت خواهد رسید و توان اقتصادی دولت را افزایش خواهد یافت.
 
وی با بیان اینکه در وزارت نفت ده ها هزار کارشناسان نخبه وجود دارند که از توان آنها استفاده می‌شود، تاکید کرد: با توان داخلی این اتفاق‌های خوب رقم زده می‌شود و امیدواریم این ریل گذاری که انجام شده، ادامه یابد.
 
اوجی با اشاره به فصل تابستان و سفرهای بین شهری و تمهیداتی که این وزاتخانه برای ذخایر بنزین اندیشه است، خاطرنشان کرد: برای موضوع بنزین روش های غیرقیمتی پیش گرفتیم و مصرف بنزین را مدیریت کردیم.
 
انتهای پیام/