شناسهٔ خبر: 67614332 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم | لینک خبر

اسرائیل با تشدید جنایات به‌دنبال باج‌گیری در مذاکرات است

یک سازمان برجسته حقوق‌بشری با اعلام اینکه رژیم اشغالگر به‌شکل جنون‌آمیز به کشتار مردم غزه با بمب‌های آمریکایی ادامه می‌دهد، تأکید کرد: اسرائیل با تشدید تجاوزات علیه غیرنظامیان می‌خواهد از آنها به‌عنوان ابزار باج‌خواهی در مذاکرات استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه در گزارشی درباره تشدید تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در نوار غزه، طی چند روز گذشته، اعلام کرد: اسرائیل با گسترش دایره کشتار غیرنظامیان و تشدید جنگ گرسنگی و آوارگی علیه مردم غزه، به‌دنبال استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان ابزار فشار سیاسی و باج‌گیری در مذاکرات آتش‌بس است.

این سازمان حقوق‌بشری افزود: ارتش اسرائیل مراکز آوارگان و مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده و یک کشتار جمعی بزرگ علیه آوارگان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه به‌راه انداخته است. بعد از گذشت 9 ماه از جنگ غزه، اسرائیل همچنان از بازگشت آوارگان به مناطق خود جلوگیری می‌کند و محاصره علیه این باریکه به وحشتناک‌ترین شکل ممکن ادامه دارد؛ به‌طوری که مردم غزه میان جنگ گرسنگی و تشنگی هستند و از دسترسی به ابتدایی‌ترین امکانات برای زنده ماندن محرومند.

در ادامه این گزارش آمده است: این اقدامات به‌منزله اصرار اسرائیل بر ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه با استفاده از هر روش ممکن است، در این زمینه حدود ساعت 18:55 دیروز سه‌شنبه 9 جولای، جنگنده‌های اسرائیلی چندین موشک به‌سمت گروهی از ساکنان و آوارگان در مدرسه العوده در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه، شلیک کردند. این جنایت منجر به قتل‌عام تقریباً 32 نفر از آوارگان شد که اغلب زن و کودک بودند و اجساد آنها تکه‌تکه شد، 50 نفر هم زخمی شدند.

سازمان مذکور تصریح کرد: اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل در عملیات‌های کشتار و هدف قرار دادن غیرنظامیان از بمب‌های آمریکایی استفاده می‌کند. هیچ توجیهی برای ارتکاب این حجم از جنایات علیه غیرنظامیان وجود ندارد، اما تداوم آنها توسط ارتش اسرائیل عمدتاً با هدف استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان ابزاری برای فشار و باج‌خواهی از فلسطینی‌ها در مذاکرات و همچنین نسل‌کشی فلسطینی‌ها در بحبوحه سکوت بین‌المللی است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه تأکید کرد: از اکتبر گذشته تاکنون، اسرائیل یک جنگ بزرگ نسل‌کشی در غزه به‌راه انداخته است و همچنان به بمباران مراکزی که زیر پرچم سازمان ملل هستند، ادامه می‌دهد و آوارگان را در داخل این مراکز، بدون اینکه هیچ گونه موضع جدی بین‌المللی برای حمایت از آنها اتخاذ شود، قتل‌عام می‌کند.

این سازمان اضافه کرد: از زمان صحبت درباره بازگشت به مذاکرات آتش‌بس غزه، شاهد تشدید قابل‌توجهی در تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در این باریکه بوده‌ایم و این نشان می‌دهد که اسرائیل با گسترش دایره هدف‌گیری، کشتار و گرسنگی دادن به غیرنظامیان، بدون توجه به قوانین بین‌المللی در حال استفاده از آنها به‌عنوان ابزاری برای باج‌خواهی سیاسی است.

بر اساس این گزارش، اسرائیل یک سیاست سیستماتیک برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در نوار غزه در هر کجای این منطقه که باشند، پیش گرفته است و از انواع شکنجه‌های ضدانسانی علیه این مردم استفاده می‌کند، از جمله؛ معلول کردن، گرسنگی دادن، محروم کردن از ابتدایی‌ترین مراقبت‌های پزشکی و کمک‌های بشردوستانه، ربودن، شکنجه‌های جسمی، خشونت جنسی و آوارگی اجباری و... .

این سازمان حقوق‌بشری مجدداً از همه کشورها و نهادهای مربوطه خواست مسئولیت‌های بین‌المللی خود را برای توقف جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به‌عهده بگیرند و تحریم‌های مؤثر علیه این رژیم اعمال کنند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه همچنین خواستار توقف همه همکاری‌های سیاسی، مالی و نظامی کشورها و نهادهای مختلف با رژیم صهیونیستی شد و بر لزوم تحریم تسلیحاتی این رژیم تأکید و اعلام کرد: در غیر این صورت همه کشورهایی که با اسرائیل همکاری می‌کنند، در جنایاتی که این رژیم علیه غیرنظامیان غزه انجام می‌دهد شریکند.

انتهای پیام/+