شناسهٔ خبر: 67611161 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

درگاهی: الفتی روزهای سختی را پشت‌سر گذاشت/ فدراسیون پشت ورزشکارش را خالی نکرد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: پس از رای دادگاه عالی ورزش، شاهد بودیم که مهدی الفتی با قدرت دو چندان تمرینات خود را شروع کرد ولی متاسفانه در چند روزی که منتظر رای بودیم او روزهای سختی را پشت سر گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی امروز (چهارشنبه)، با حضور در آکادمی ژیمناستیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به محل تمرین مهدی الفتی، عضو تیم ملی‌ ژیمناستیک پیش از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور یافت و جویای آخرین وضعیت این المپین کشورمان شد.

در این بازدید علیرضا پسندیده مدیرکل حوزه وزارتی و زهرا اینچه‌درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک نیز حضور داشتند.

زهرا اینچه‌درگاهی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: خوشبختانه در تمرین امروز شاهد حضور وزیر ورزش و جوانان بودیم و او شاهد تمرینات مهدی الفتی بود. حضور وزیر در تمرینات باعث روحیه دادن به بازیکنان است و امیدوارم حضور ایشان در تمرینات ادامه‌دار باشد.

وی در مورد شکایت بازیکن تیم ملی استرالیا علیه مهدی الفتی، گفت: کمتر از ۲۴ ساعت از انتخاب من به عنوان رئیس فدراسیون یک ایمیل دریافت کردیم که در آن آمده بود که ورزشکار استرالیایی علیه فدراسیون جهانی و مهدی الفتی اقامه دعوا کرده و خواهان این است که سهمیه الفتی را به او بدهند.

اینچه‌درگاهی ادامه داد: پس از این موضوع یک جلسه فوری با حضور معاون وزیر ورزش و دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار کردیم که بتوانیم این مشکل را حل کنیم. فدراسیون استرالیا خواسته بود که این پرونده خارج از نوبت رسیدگی شود که اگر اتفاقی قرار است رخ بدهد زودتر انجام شود. اما ما هم با سرعت به این موضوع مخالفت کردیم و خواهان این بودیم که پرونده به صورت عادی پیش برود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک افزود: طبیعتا ما به دنبال زمان کافی بودیم که خوشبختانه برای ما فراهم شد که بتوانیم از خودمان دفاع کنیم. حدود ۵ روز بعد از شکایت رای به ما اعلام شد و ما هم برنده این پرونده شدیم.

اینچه‌درگاهی درباره اینکه آیا این شکایت در روند مهدی الفتی تاثیر گذاشت، یادآور شد: من خودم به شخصه تلاش کردم که مهدی از این موضوع زیاد با خبر نشود اما چون خوانده پرونده به نام مهدی بود به او گفتیم ولی کار فدراسیون این است که پشت بازیکن را خالی نکند و خداراشکر می‌کنم که توانستیم سربلند از این پرونده بیرون بیایم.

وی تصریح کرد: پس از رای در پرونده همه ما شاهد بودیم که مهدی با قدرت دو چندان تمرینات خود را شروع کرد ولی متاسفانه در چند روزی که ما منتظر رای بودیم الفتی روزهای سختی پشت سر گذاشت و نتوانست تمرینات را به خوبی پشت سر بگذارد ولی خوشبختانه او با روحیه قوی کار خود را ادامه می‌دهد.

وی در خصوص امکانات کمپ تیم ملی، تصریح کرد: وسایل ژیمناستیک خیلی گران قیمت است و کلا چند شرکت در دنیا در بحث وسایل ژمناستیک فعالیت می‌کنند. اما ما در بحث تولیدات داخلی و آموزش مشکل خاصی نداریم ولی قطعا تیم ملی نیازمند بعضی از تجهیزات استاندارد است که بتوانند از آن استفاده کنند.