شناسهٔ خبر: 67605944 - سرویس ورزشی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

ایران همچنان امیدوار به بازی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و ای... -

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: برای داشتن تیم قوی نیاز داریم که با تیم‌های اروپایی دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم که امیدواریم فدراسیون فوتبال بتواند این شرایط را فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در تورنمنت چهارجانبه چین با تیم های ویتنام، چین و ازبکستان دیدار خواهد شد تا ملی پوشان بتوانند خود را در مصاف با چند تیم آسیایی محک بزنند.

فروزان سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص آخرین شرایط تیم ملی برای حضور در این تورنمنت اظهار کرد: فوتسال بانوان سال بسیار شلوغی را در پیش دارد بنابراین نیاز است که خودمان را آماده همه رقابت‌هایی که در پیش رو داریم کنیم. تورنمنت چین یکی از برنامه‌های ما بود که خوشبختانه محقق شد و قرار است در این مسابقات با ۳ تیم چین، ویتنام و ازبکستان بازی کنیم.

تورنمنت چین مفید خواهد بود

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران افزود: بازی در این تورنمنت قطعا برای محک تیم جوان ما مفید خواهد بود. تیم های شرق آسیا سرعتی هستند و در این بازیها نیز چین و ویتنام تیم های بسیار خوبی هستند که می توانیم نقاط ضعف و قدرت خودمان را در برابر آنها محک بزنیم. ازبکستان هم در این چند سال پیشرفت خوبی داشته است. امیدوارم بتوانیم نهایت استفاده را ببریم و بازیکنان کم تجربه تیم نکات مفیدی را آموزش ببینند تا در میدان‌های اصلی از آن استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: کسی از شاگردان من در این تورنمنت انتظار نتیجه ندارد چرا که برخی از آنها حتی برای نخستین بار قرار است پیراهن تیم ملی را به تن کنند. مسابقات زیادی داریم که این بازیکن ها باید برای شرکت در آنها خود را محک بزنند و آماده شوند.

وی تاکید کرد: مهمترین رویدادی که در حال حاضر در آن دنبال نتیجه هستیم بازیهای داخل سالن آسیاست که آبان سال جاری در بانکوک برگزار خواهد شد. هنوز تیم ما به آمادگی ۱۰۰ درصدی خود نرسیده بنابراین باید از تمام فرصت‌هایی که در این زمان محدود در اختیارمان است استفاده کنیم و تیم هماهنگ و خوب که متشکل از بازیکن های جوان و با تجربه است را راهی مسابقات کنیم.

ایران همچنان امیدوار به بازی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و ایتالیا

بازی‌های تدارکاتی نیاز اصلی یک تیم قوی

سلیمانی در پاسخ به اینکه درخواست شما بازی با تیم‌های اروپایی بود این موضوع آیا همچنان دنبال می شود؟ گفت: بله ما از همان روز نخست شروع اردوها این درخواست را از فدراسیون داشتیم که با تیم های اروپایی مانند اسپانیا، پرتغال و ایتالیا بازی کنیم. این درخواست پیگیری شد و حتی در حال حاضر هم پیگیری می شود ولی صرفا درخواست ما مهم نیست چرا که تیم های مد نظر هم باید پاسخ مثبت خود را اعلام کنند. هدف ما ساختن یک تیم قوی است که این تیم هم برای قدرتمند شدن نیاز به بازیهای تدارکاتی دارد که این سیاست از طریق فدراسیون دنبال می شود. فکر میکنم بازی با تیم های روسیه و تایلند هم در دستور کار است و به زودی با این تیمها نیز ممکن است بازی کنیم.

همه از ما انتظار قهرمانی دارند

وی با اشاره به انتظار خانواده فوتسال از تیم ملی برای تکرار قهرمانی در آسیا گفت: همه از ما انتظار قهرمانی دارند ولی من به شاگردانم گفتم که در چه شرایطی هستند و از آنها خواستم بهترین خودشان را در زمین بازی به نمایش بگذارند. البته باید شرایط را در نظر گرفت این تیم بسیار جوان است و برخی بازیکنان اصلا تجربه بازی برون مرزی ندارند. فدراسیون هم دوست دارد ما قهرمان شویم همانطور که خود ما به عنوان کادر فنی این هدف را با جدیت دنبال می کنیم.

سرمربی تیم ملی در واکنش به اینکه آیا با تیم جوانی که در اختیار شماست برای تکرار قهرمانی‌ها استرسی ندارید؟ گفت: زندگی یک مربی همیشه با استرس عجین است اما هرگز اجازه ندادم که این موضوع مانع کار و پیشرفت تیمم باشد. برای بازیکن‌ها نیز جلسات روانشناسی داریم که دو جلسه آن تاکنون برگزار شد این جلسه ها صرفا برای کاهش استرس آنها و افزایش اعتماد به نفس شان است. تمام تلاش ما این است که با دست پر از مسابقات برگردیم امیدوارم این اتفاق هم در رویدادهای پیش رو برای ما رخ بدهد.