شناسهٔ خبر: 67604699 - سرویس اقتصادی
منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

وضعیت برق در این استان بحرانی شد/ درخواست مهم از مردم

ايسنا : تعداد مشترکان پرمصرف برق در استان خراسان شمالی ۱۰ هزار و ۵۷۵ نفر در سال گذشته بوده اند که این تعداد تاکنون افزایش ۲.۷ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی گفت: میزان مصرف برق در این استان به مرز بحران رسید.

علی زاهدی نیا اظهار کرد: میزان مصرف برق در پیک بار در روز گذشته به ۲۹۲ مگاوات در ساعت رسید که این میزان مصرف در چند روز گذشته حدود ۲۷۲ مگاوات بوده است و دیروز با افزایش ۲۰ مگاواتی مصرف برق بودیم.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، امروز و فردا گرمترین روز سال خواهد بود و با افزایش دما مواجه خواهیم بود، تاکید کرد: ۴۰ درصد از بار برق مصرفی مربوط به سیستم‌های سرمایشی است و از مردم درخواست می‌شود تا در مصرف برق مدیریت داشته باشند تا با خاموشی مواجه نشویم.

خبر مرتبط
هشدار به مشترکان بد مصرف: منتظر قبوض غیر متعارف باشید

میرعامل توانیر گفت: مشترکان بد مصرف ۲ درصد کل مشترکان هستند که با وجود ۳۱ میلیون مشترک خانگی ۶۰۰ هزار نفر از مشترکان بیش از ۲.۵ برابر الگوی مصرف، مصرف برق دارند و به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۴ برابر مشترکان متعارف مصرف برق دارند.

زاهدی نیا افزود: از مردم درخواست می شود تا کولرهای آبی را در دور کند قرار دهند و کولرهای گازی را نیز بر روی دمای ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکان پرمصرف برق در این استان ۱۰ هزار و ۵۷۵ نفر در سال گذشته بوده اند که این تعداد تاکنون افزایش ۲.۷ درصدی داشته است، ادامه داد: از مشترکان پرمصرف تقاضا می‌شود نسبت به کاهش و مدیریت مصرف توجه ویژه داشته باشند تا همه از پایداری برق برخوردار باشند.