شناسهٔ خبر: 67598276 - سرویس علمی-فناوری
منبع: روزنو | لینک خبر

ماشین‌ها تا چند میلیون کیلومتر می‌توانند کار کنند؟

ماشین ها حداکثر تا چند میلیون کیلومتر می‌توانند بدون مشکل کار کنند؟ جواب در چند خودرو استثنائی است که کارکردشان شما را به انگشت به دهان می‌گذارد.

صاحب‌خبر -
روزنو :

گجت نیوز: معمولاً خودروسواران پس از گذشت چند سال و طی کردن حداکثر چند صد هزار کیلومتر، خودرو جدید می‌خرند؛ خصوصاً امروزه که به نظر می‌رسد عمر خودروها خیلی کمتر از قبل شده است. با این حال، خیلی از دنبال‌کنندگان اخبار خودرو که در این باره کنجکاوی می‌کنند، احتمالاً از خود پرسیده‌اند که اصلاً ماشین ها تا چند کیلومتر می‌توانند با ثبات نسبی کار کنند؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

ماشین‌هایی با کارکرد استثنائی چند میلیون کیلومتری

سدان‌های قدیمی مرسدس بنز برخی از نمونه‌های استثنائی هستند که می‌توانند آستانه کارکرد ماشین ها را به نمایش بگذارند. یک مرسدس بنز W123 240D در جزیره گران کاناریای مجمع‌الجزایر قناری یکی از آن‌ها است که از سال 1988 به‌عنوان تاکسی از آن استفاده می‌شود و به‌صورت 24 ساعته در سه شیفت مشغول به کار است.

ماشین‌ها تا چند میلیون کیلومتر می‌توانند کار کنند؟

این ماشین روزانه ۷۰۰ کیلومتر و هر هفته حدود ۵ هزار کیلومتر مسافت را طی می‌کند و تا به اینجا مجموعاً ۷ میلیون و ۶۴۶ کیلومتر مسافت را طی کرده است. همچنین لازم است سالانه ۵۲ بار روغن آن تعویض شود و در بازه‌های مشخص به‌صورت منظم چک شود؛ به‌طور دقیق، موتور این ماشین بعد از پیمودن هر ۱ میلیون کیلومتر به‌صورت کامل بررسی می‌شود.

ماشین‌ها تا چند میلیون کیلومتر می‌توانند کار کنند؟

این سدان قدیمی مرسدس بنز گنجایش هفت سرنشین را دارد و طول آن به ۵۳۶۴ میلی‌متر می‌رسد. زیر کاپوت این خودرو همچنین یک موتور دیزل ۷۲ اسب بخاری قرار گرفته است که برای انتقال نیرو محرکه از یک گیربکس دستی ۵ سرعته بهره می‌گیرد. با وجود این، همان‌طور که انتظار می‌رود، طی این سال‌ها بازسازی شده و از صندلی راننده و غربیلک فرمان به‌روزتر، روکش جدید برای صندلی‌ها و ترمزهای یکی از محصولات جدیدتر مرسدس بنز برخوردار شده است.

ماشین‌ها تا چند میلیون کیلومتر می‌توانند کار کنند؟

در موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت هم می‌توان خودرویی دیگر با کارکرد چند میلیون کیلومتری را پیدا کرد. این خودرو هم که از قضا مرسدس بنز 240D است، متعلق به یک راننده تاکسی یونانی بود و رکورد کارکرد 4 میلیون و 667 هزار کیلومتر را در اختیار دارد. البته این خودرو 11 بار اورهال شده و دو بار موتور آن تعویض شده است.

ماشین‌ها تا چند میلیون کیلومتر می‌توانند کار کنند؟

گذشته از این، یک ولوو P1800 متعلق به معلمی با نام ایروینگ گوردون رکورد کارکرد بیش از 5.2 میلیون کیلومتر را ثبت کرده است. این معلم که حالا در قید حیات نیست، با همین ولوو رکورد بیشترین مسافت طی شده توسط یک راننده در یک خودرو شخصی (2 میلیون و 719 هزار کیلومتر) را به نام خود در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد.

یک آئودی 80 TDI هم در آلمان با پیمودن مجموع مسافت 1 میلیون و 90 هزار و 900 بین پرکارکرد ترین خودروهای سواری جا گرفته است. در این بین باید به لکسوس LS 400 در موزه تویوتا در کلن آلمان اشاره کرد که با کارکرد حدود 1 میلیون، یکی دیگر از رکوردداران به حساب می‌آید.