شناسهٔ خبر: 67576648 - سرویس سیاسی
منبع: رویدادایران | لینک خبر

شورای شهر تهران: آرامستان جدید در نزدیکی بهشت زهرا قرار دارد شورای شهر تهران: آرامستان جدید در نزدیکی بهشت زهرا قرار دارد

به گزارش شبکه شرق، رییس کمیته گردشگری شورای شهر از پیشنهاد دو مکان برای جانمایی آرامستان جدید در تهران خبر داد و گفت: این مکان‌ها در نزدیکی آرامستان فعلی بهشت حضرت زهرا (س) قرار دارد. سیداحمد علوی روز دوشنبه اظهار کرد: هم اینک شهرداری تهران دو مکان پیشنهادی را با سازمان اوقاف نهایی کرده و قرار است

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رییس کمیته گردشگری شورای شهر از پیشنهاد دو مکان برای جانمایی آرامستان جدید در تهران خبر داد و گفت: این مکان‌ها در نزدیکی آرامستان فعلی بهشت حضرت زهرا (س) قرار دارد.

سیداحمد علوی روز دوشنبه اظهار کرد: هم اینک شهرداری تهران دو مکان پیشنهادی را با سازمان اوقاف نهایی کرده و قرار است این دو پیشنهاد در صحن شورا جهت تصویب مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در جانمایی آرامستان جدید برای پایتخت، نقاط مختلفی مد نظر گرفته شده بود، افزود: قرار بود در چهار پهنه تهران؛ آرامستان‌های جدید احداث شود اما این طرح پس از بررسی موضوع بدلایلی به تصویب شورای شهر نرسید و منتفی شد.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که ظرفیت آرامستان‌های پیشنهادی جدید چقدر است، تاکید کرد: شهرداری تهران موضوع ظرفیت این آرامستان‌ها را بررسی کرده اما باید ابتدا ببینیم کدام یک تایید می‌شود تا پس از آن ظرفیت‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

اخیرا مطالعاتی برای ایجاد آرامستان‌های جدید در تهران انجام شده و قرار بود در چهار نقطه پایتخت این آرامستان‌ها ایجاد شود هر یک از این نقاط پیشنهادی دارای پیوست فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و ترافیکی بود. اما این طرح منتفی شد.

پیش تر محمدجواد تاجیک مدیر عامل بهشت زهرا در جلسه ۲۳۵ شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) گفته بود که در نواحی مختلف شهر تهران تا ۷۰ سال آینده ظرفیت دفن وجود دارد.

بهشت زهرا بزرگترین آرامستان ایران است که در شهرستان ری در جنوب تهران بزرگ قرار دارد. فعالیت این آرامگاه رسما در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.

مساحت اولیه بهشت زهرا ۳۱۴ هکتار بود که در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸به ترتیب ۱۶۰ و ۱۱۰ هکتار به آن افزوده شد تا در نهایت مساحت آن به ۵۸۴ هکتار برسد.

با توجه به اینکه میانگین مساحت قبور در بهشت زهرا که حدود ۲۵ مترمربع است، ظرفیت دفن در این آرامستان حدود ۱۴ میلیون نفر است.

منبع: sharghdaily-936464