شناسهٔ خبر: 67564214 - سرویس سیاسی
منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

اینترنت TD-LTE یا ADSL؟ بررسی مودم‌های همراه اول

بخش تبلیغات بخش تبلیغات

صاحب‌خبر -

مودم همراه اول سیم‌کارت‌خور یا اگر بهتر بگوییم، اینترنت TD-LTE با نسل قدیمی مودم‌های خط تلفن ثابت یا ADSL چه تفاوتی دارد؟ چه چیزی باعث می‌شود که اینترنت نسل جدید سرعت و قیمت بیشتری داشته باشد؟

برای شما به‌عنوان یک کاربر ممکن است این سوالات پاسخی نداشته باشد، اما امروز ما اینجاییم تا به این سوالات پاسخ کاملی دهیم. پس اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره این موضوع کسب کنید.

ADSL امروز قدیمی محسوب می‌شود؟

 اوایل دهه ۸۰ خیلی از افراد یادشان هست که اینترنت Dial UP مرسوم شد و حداکثر سرعتی که می‌توانست به شما ارائه دهد ۵۶ کیلوبیت بر ثانیه بود.

ADSL نسل بعدی بود که توانست شرایط را تغییر دهد. حالا دیگر می‌شد به‌کمک این سیستم بدون قطع تلفن به اینترنت متصل شد. این نسل از اینترنت خانگی حداکثر سرعت ۱۶ مگابیت را ارائه می‌داد که نسبت به دایال آپ جهشی بزرگ محسوب می‌شد.

همین هم ای‌دی‌اس‌ال را خیلی زود محبوب کرد. طولی نکشید که این نسل تبدیل به اصلی‌ترین راه ارتباطی اینترنت خانگی در ایران شد.

ADSL چه مشکلاتی دارد؟ معایب اینترنت ADSL

در کنار این همه مزیت قطعا معایبی هم وجود دارد که شما باید به آن‌ها توجه کنید. این مشکلات از همان ابتدا وجود داشت اما هر قدر که گذشت پررنگ‌تر شد. در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • عدم پایداری: این سیستم با مشکل عدم پایداری و قطعی زیاد مواجه است که می‌تواند کاربران را اذیت کند.
  • سرعت پایین: گفتیم که سرعت این سیستم برای انجام کارهای روزانه کافی‌است اما باید بدانید نسبت به سرویس‌های مشابه ADSL سرعت بسیار پایینی را ارائه می‌دهد.
  • نبود بیشینه سرعت: در ADSL کاربران سرعتی کمتر از حداکثر یا همان بیشینه سرعت را تجربه می‌کنند.
  • خط تلفن: در این سیستم شما همواره به خط تلفن نیاز خواهید داشت که به‌عنوان یک زیرساخت محسوب می‌شود.
  • پینگ بالا: اگر گیمر باشید احتمالا این مسئله روی اعصاب شما خواهد بود!

 

خرید مودم همراه اول خرید مودم همراه اول

نسل چهارم از اینترنت ثابت، TD-LTE چیست؟

آخرین نسلی که از اینترنت ثابت معرفی شده و به‌نوعی از جنس ۴G است، TD-LTE نام دارد. اپراتورهای مختلف این امکان را برای کاربران فراهم آورده‌اند تا آن‌ها بتوانند به‌کمک این اینترنت حداکثر ۴۰ مگابیت بر ثانیه سرعت داشته باشند. این اینترنت را می‌توان با مودم همراه اول و به‌طور کلی یک مودم سیم کارت خور دریافت کرد.

هر جایی که پوشش‌دهی کافی از آن اپراتور مورد نظر شما وجود داشته باشد، اینترنت TD-LTE نیز وجود خواهد داشت. در این روش دیگر به خط تلفن نیازی نیست. چون باید با بررسی بیشتر به نتیجه برسیم، پس در ادامه مزایا و معایب این مودم‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

مزایای استفاده از پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت: TD-LTE

TD-LTE تجربه پایدار و سریعی را به شما ارائه می‌دهد. همین موضوع هم باعث می‌شود که مزیت‌های زیادی داشته باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های این اینترنت نسل جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی گسترده: در اکثر شهرهای ایران می‌توانید به‌صورت گسترده این اینترنت را دریافت کنید.
  • سرعت بالا: با استفاده از TD-LTE سرعت بالایی را تجربه خواهید که حداکثر به ۴۰ مگابیت برثانیه می‌رسد.
  • بدون خط تلفن: در این سرویس دیگر خط تلفن الزامی نیست و شما تنها با استفاده از مودم سیم کارت خور خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید.
  • راه‌اندازی ساده: نسل جدید اینترنت ثابت خیلی ساده راه‌اندازی می‌شود و برای آن حتی به خالی‌شدن پورت هم نیازی نیست.
  • پینگ پایین: گیمرهایی که تاخیر در بازی‌های آنلاین اعصاب‌شان را حسابی خرد کرده می‌توانند با این اینترنت تاخیر بسیار کمتری داشته باشند. با استفاده از چنین اینترنتی می‌توانند به‌راحتی استریمینگ کرد.

سرعت اینترنت TD-LTE نسبت به رقبا

براساس آمار ما می‌توانیم این نتیجه‌گیری را کنیم که پس‌از افزایش تعرفه‌ها سرعت حدودا ۲ مگابیت برثانیه افزایش پیدا کرده است. این افزایش سرعت قطعا برای افرادی که از مودم‌های TD-LTE استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از این افزایش سرعت بهره‌مند شوند. پوشش جمعین شهری ۴G درحال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که سرعت در آینده نزدیک نیز بیشتر شود. روند توسعه با سرمایه‌گذاری روی این نسل از اینترنت است و اگر قرار باشد رشدی صورت بگیرد حتما در اینترنت TD-LTE و انواع موبایلی آن خواهد بود.

خرید مودم همراه اول خرید مودم همراه اول

بررسی مودم سیم کارت خور در اینترنت LTE

همان‌طور که گفتیم در اینترنت ثابت LTE دیگر به خط تلفن نیازی نیست. اما شما باید یک مودم سیم‌کارت‌خور داشته باشید تا بتوانید از خدمات این اینترنت بهره‌مند شوید. مودم همراه اول گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. با استفاده از چنین مودمی به‌راحتی می‌توانید از اینترنت ثابت نسل جدید استفاده کنید. البته که چنین مودم‌هایی انواع مختلفی دارند. پس همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر شما را با انواع آن‌ها آشنا کنیم و درباره ویژگی‌های‌شان حرف بزنیم.

ویژگی مودم رومیزی UTel ۴۴۳ همراه اول (یکی از مودم‌های شاخص):

UTel ۴۴۳ نام یک مودم رومیزی ۲ آنتنه بوده که برای اینترنت ثابت نسل جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه ویژگی‌های خاص این مودم را به شما خواهیم گفت.

پشتیبانی از سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت برثانیه

برای تمامی کاربران چیزی که بیش‌از هر چیزی اهمیت دارد، سرعت دانلود است. اگر مودم شما بتواند سرعت دانلود خوبی را پشتیبانی کند، یعنی تجربه خوبی از اینترنت خواهید داشت. چراکه در کنار پایداری و تاخیر پایین، سرعت بالا یک پکیج عالی برای استفاده از اینترنت است.

300 گیگابایت اینترنت به‌عنوان بسته خوش‌آمد

شما با تهیه این مودم ۳۰۰ گیگابایت اینترنت دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آن به‌راحتی استفاده کنید. این مقدار اینترنت برای بسیاری از افراد مصرف ۶ ماه تا ۱ سال است. با این مثال خواستیم که شما حجم این اینترنت را بهتر درک کنید.

قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه (با توجه به باندل همراه مودم)

پکیجی که شما با خرید مودم همراه اول دریافت می‌کند قدری کامل است که صرفه اقتصادی بسیار زیادی برای‌تان خواهد داشت. بسته خوش‌آمدگویی، سیم‌کارت و دیگر خدمات این نسل از اینترنت باعث می‌شود که هزینه‌های جانبی شما تا حد زیادی کاسته شود.

ویژگی مودم رومیزی HA440 همراه اول (یکی از مودم‌های شاخص):

این مدل یک نسخه بهتر از مودمی‌است که پیش‌تر معرفی کردیم. پس در ادامه تنها تفاوت‌های آن را با مودم پیشین ذکر خواهیم کرد و نسبت به ویژگی‌های تکراری توضیح اضافه‌ای نخواهیم داد.

استفاده از فناوری MIMO ۲x۲ برای اتصالی پایدار به اینترنت

Multiple Input, Multiple Output عبارتی که گفتیم گسترده‌شده فناوری MIMO ۲x۲ است. معنی آن نیز یعنی؛ چند ورودی و چند خروجی. اگر بخواهیم سرراست سراغ این موضوع برویم، باید بگوییم که این فناوری کمک می‌کند که شما سرعت بیشتری را تجربه کنید.

فناوری MIMO یا پشتیبانی از چند استریم همزمان ارسال و دریافت داده، یک تکنولوژی امروزی است که درباره ارتباطات بی‌سیم سریع مثل شبکه‌ی مخابراتی نسل چهارم یا LTE و همین‌طور وای-فای 802.11ac مطرح شده و استفاده می‌شود. این ویژگی برای استفاده‌های استریمینگ و گیمینگ بهترین گزینه خواهد بود.

جمع‌بندی

مودم همراه اول و TD-LTE نسل جدیدی از اینترنت ثابت است که دارای مزایای مختلف و همچنین معایبی است. اینترنت ADSL هنوز هم کاربرد دارد و گزینه محبوبی محسوب می‌شود. این‌که شما بخواهید بین این ۲ نوع اینترنت کدام یک را انتخاب کنید، کاملا بستگی به خودتان خواهد داشت.

شما می‌توانید مزایا و معایب هر کدام را در نظر داشته باشید و در نهایت بهترین گزینه را از بین مودم‌های همراه اول انتخاب و خرید کنید.