شناسهٔ خبر: 67561543 - سرویس ورزشی
منبع: بهار | لینک خبر

احیای خامس رودریگس در کوپاآمه‌ریکا

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی:خامس رودریگس در کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ بار دیگر به دوران خوبش بازگشته است.به گزارش ایسنا، کوپاآمه‌ریکا با درخشش دوباره خامس رودریگس همراه شده است. یک گل و دو پاس گل او در بازی بامداد شنبه باعث شد کلمبیا با پنج گل پاناما را شکست دهد و به نیمه‌نهایی کوپاآمه‌ریکا راه یابد.

خامس اولین بار در جام جهانی ۲۰۱۴ نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و با شش گل زده کلمبیا را به مرحله یک‌چهارم نهایی رساند. هیچ فوتبالدوستی گل فوق‌العاده او در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اروگوئه را فراموش نکرده است. خامس رودریگس بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازیکن نسل خود در کلمبیاست.

بعد از این درخشش رئال مادرید ۷۵ میلیون یورو برای ستاره جام جهانی به موناکو پرداخت کرد. درست است که او دو بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با رئال به دست آورد ولی هیچگاه جایگاهش را در رئال مادرید پیدا نکرد. او در بایرن‌مونیخ نیز نتوانست خودش را پیدا کند. در واقع خامس در رئال‌مادرید دوران خوبی نداشت و در بایرن‌مونیخ نیز همین اتفاق افتاد. دوران افت او ادامه یافت و او در اورتون، الریان، المپیاکوس نیز شرایط خوبی نداشت. خامس حالا در سائوپائولو برزیل حضور دارد.

او با اشاره به صعود کلمبیا به نیمه‌نهایی کوپا و درخشش در این رقابت‌ها گفت: همیشه سعی می‌کنم به هم‌تیمی‌هایم کمک کنم تا بتوانند خوب بازی کنند و به آنها به خاطر بازی خوبشان تبریک می‌گویم. همه ما در کوپا لحظات خوبی را پشت سر می‌گذاریم.

وقتی از رودریگس پرسیده شد که آیا بهترین بازیکن کوپاآمه‌ریکا بوده است یا خیر گفت: هنوز زمان زیادی باقی مانده است. دو بازی باقی مانده است که می‌خواهیم در آنها برنده شویم. هنوز نمی‌توان درباره بهترین‌ها صحبت کرد.

هنوز این سوال مطرح است که چرا رودریگس می‌تواند برای کشورش عالی باشد اما برای باشگاهش نه. برای نستور لورنزو، سرمربی کلمبیا، هیچ رمز و رازی وجود ندارد که چرا رودریگس در این تورنمنت بازی‌های درخشانی ارائه کرده است. لورنزو با تمجید از خامس گفت: او بازیکن خوبی است و در داخل زمین خوشحال است و به بازیکنان دیگر نیز به‌خوبی کمک میکند. فوتبال یک بازی یازده‌نفره است و گاهی ۱۰ نفر باید برای آن یک بازیکن بازی کنند و آنها باید مایل به انجام این کار باشند.
کلمبیا باید در نیمه‌نهایی کوپا به دیدار اروگوئه برود و در صورت برتری در این دیدار به فینال رقابت‌ها راه خواهد یافت.