شناسهٔ خبر: 67560660 - سرویس اقتصادی
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گوشت مورد نیاز برای ایام محرم تامین شده است/ آخرین وضعیت واردات گوشت گرم

اقتصادنیوز: دبیر انجمن صنعت بسته بندی گوشت گفت: گوشت مورد نیاز ایام محرم توسط پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رسولی گفت: در ایام محرم هیئت های مذهبی عمدتا گوشت منجمد گوساله مصرف می کنند که به جهت تامین توسط پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی محدودیتی در توزیع وجود ندارد.

خبر مرتبط
پشت پرده سه شوک اساسی به بازار گوشت ایران/ پای ترامپ به میان آمد+‌ نمودار

اقتصادنیوز: تورم تولیدکننده فصلی دامداری‌های سنتی در پاییز ۹۸ به کمترین سطح خود، یعنی نرخی معادل منفی ۵.۲ درصد رسیده و همین تورم برای گاوداری‌های صنعتی در زمستان ۹۸ به کمترین سطح خود، یعنی نرخ منفی ۲.۳ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه گوشت مورد نیاز ایام محرم تامین شده است، افزود: با توجه به ذخایر مناسب گوشت‌های منجمد مشکلی در توزیع نداریم.

رسولی از واردات و توزیع روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم گوساله و گوسفند خبر داد و گفت: گوشت گوساله گرم در تمامی استان‌ها و گوشت گوسفندی در استان‌های تهران و البرز توزیع می‌شود.

دبیر انجمن صنعت بسته بندی گوشت نرخ کنونی هرکیلو گوشت گوساله منجمد را ۲۸۵ هزارتومان، گوشت مخلوط گوسفندی گرم ۳۱۶ هزارتومان، گوشت گوساله گرم شامل ران و سردست و راسته ۲۹۹ هزارتومان و چرخ کرده ۲۷۵ هزارتومان اعلام کرد.

او روند فعلی واردات گوشت را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با استمرار سیاست و برنامه ریزی های مناسب واردات مشکلی در امر تنظیم بازار گوشت نخواهیم داشت، کمااینکه واردات ماه های اخیر منجر به تعدیل و کاهش قیمت در بازار شده است.