شناسهٔ خبر: 67541599 - سرویس اقتصادی
منبع: مهر | لینک خبر

پیام مدیرکل سازمان جهانی کار به مناسبت روز جهانی تعاونی‌ها؛

تعاونی‌ها آینده‌ای بهتر برای همه می‌سازند

مدیرکل سازمان جهانی کار در پیامی گفت، شعار امسال «تعاونی‌ها آینده‌ای بهتر برای همه می‌سازند» است و چه موضوعی بهتر از این که نقش اساسی تعاونی‌ها را در توسعه پایدار به ما یادآوری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، گیلبرت هونگبو، مدیر کل سازمان جهانی کار (ILO) به مناسبت روز جهانی تعاونی‌ها طی پیامی عنوان کرد، شعار امسال «تعاونی‌ها آینده‌ای بهتر برای همه می‌سازند» است و چه موضوعی بهتر از این که نقش اساسی تعاونی‌ها را در توسعه پایدار و عدالت اجتماعی در سراسر جهان به ما یادآوری کند.

امسال همچنین هشتادمین سالگرد بیانیه فیلادلفیا ILO است که چشم‌انداز آن منعکس کننده ارزش‌های اصلی مأموریت ILO است. این اعلامیه تأکید اساسی بر حق و حقوق همه انسان‌ها به منظور مطالبه رفاه مادی و توسعه معنوی در آزادی، کرامت، امنیت اقتصادی و فرصت‌های برابر می‌کند. تعاونی‌ها تجسم تک تک این اصول پایدار هستند.

اتحادیه بین‌المللی تعاون ICA از بدو تأسیس یک شریک حیاتی برای ILO بوده است. در طول سال‌ها، ما همکاری خود را در پیشبرد کار شایسته و عدالت اجتماعی تقویت کرده‌ایم. در حال حاضر با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۵ که دومین سال بین‌المللی تعاونی‌های سازمان ملل و دومین اجلاس جهانی برای توسعه اجتماعی می‌باشد، اهمیت مشارکت ما از گذشته بیشتر شده است.

تعاونی‌ها نقش اساسی در اموری همچون برخورد با تبعیض، نابرابری‌ها و ارتقای برابری جنسیتی دارند و می‌توان گفت که تأثیر آنها چشمگیر و گسترده است. برای دریافت دقیق این موضوع، ILO در حال توسعه روش‌هایی برای سنجش کمک‌های تعاونی‌ها به اقتصاد و جوامع ماست.

از آنجایی که جهان ما همچنان با چالش‌های پیچیده‌ای مواجه است، می‌توان گفت که تعاونی‌ها کلید ارائه راه حل‌های مردم محور هستند. همکاری مستمر ILO در کمیته ارتقا و پیشرفت تعاونی‌ها، همراه با سایر آژانس‌های سازمان ملل متحد و جنبش تعاونی بین‌المللی، نمونه‌ای از این امر است.

از دیگر موارد حائز اهمیت راجع به تعاونی‌ها این است که آنها راهکارهای به موقع ارائه می‌دهند. با اولویت دادن به مردم و کره زمین، تعاونی‌ها می‌توانند یک انتقال عادلانه زیست محیطی و یک تحول دیجیتال منصفانه را ترویج کنند. من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و تعاونی‌ها را تشویق کنم تا در بهبود مشاغل و حمایت اجتماعی به منظور رسیدن به اهداف عادلانه همکاری کنند.

امروز، ما فرصتی برای تقویت همکاری بین تعاونی‌ها و نهادهای اقتصاد اجتماعی، دولت‌ها، سازمان‌های کارفرمایی و کارگری و سازمان‌های بین‌المللی داریم. ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی که اخیراً راه اندازی شده است، دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. شرکای مختلف را حول یک هدف مشترک متحد می‌کند و به تبدیل تعهدات آنها به اقدامات مشخص برای پیشبرد عدالت اجتماعی کمک می‌کند.

خوشحال هستم که جنبش تعاون به ما در این ائتلاف پیوسته است. مشارکت شما برای دستیابی به اهداف مشترک ما بسیار مهم می‌باشد. ما این قدرت را داریم که نیروها را برای ساختن آینده‌ای عادلانه تر، صلح‌آمیزتر و پایدارتر برای همه متحد کنیم.