شناسهٔ خبر: 67507949 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

دادستان نکا مطرح کرد؛

مهلت یکماهه برای رفع نواقص بلوار ساحلی نکارود

نکا- دادستان عممومی و انقلاب نکا برای رفع نواقص احداث بلوار ساحلی در حاشیه رود نکا مهلت یکماهه تعیین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمودی صبح پنجشنبه در بازدید میدانی از محل احداث پل و بلوار ساحلی در حاشیه رودخانه نکارود، به شهرداری نکا دستور داد حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به رفع نواقص موجود در راستای حفظ حقوق بیت المال اقدام و تا زمان رفع کامل نواقص، از افتتاح پروژه مذکور خودداری کنند.

محمودی افزود: در بازدید میدانی از محل احداث بلوار در حاشیه رودخانه نکارود، اشکالات و نواقص متعددی مورد شناسایی قرار گرفته که عدم رفع این نواقص، خسارات مالی و جانی به شهروندان را موجب می‌شود.

دادستان نکا با بیان اینکه افتتاح طرح فوق مستنداً به ماده ۲ دستورالعمل حفظ حقوق عامه، بدون رفع نواقص فاقد رسمیت و محمل قانونی است، تاکید کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی و دستورات رئیس کل محترم دادگستری استان نسبت به حفظ حقوق بیت المال و حفظ حقوق عامه، شهرداری نکا موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به رفع نواقص موجود اقدام و موضوع را به صورت مکتوب گزارش کند تا محل مذکور، مجدداً مورد بازدید این دادستانی و کارشناسان مربوطه قرار گیرد.

محمودی تصریح کرد: حسب پیشنهاد کارشناس رسمی دادگستری باید نسبت به نمونه برداری از تمام لایه‌ها در نقاط مختلف مسیر توسط آزمایشگاه مکانیک خاک ذی صلاح اقدام شود که متأسفانه این مهم تاکنون توسط شهرداری رعایت نشده و باید ظرف مدت یک ماه نسبت به نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه اقدام شود.

دادستان نکا، عدم حفاظ مناسب رمپ خروجی از بلوار به کمربندی جهت جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه، نبود حفاظ مناسب از کمربندی به زیرپل جهت جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه، عدم حفاظ مناسب در اولین پیچ از سمت جنوب و پیچ مابین میدان و اصلاح هندسی ساروج را از جمله برخی نواقص احداث این پروژه عنوان کرد و گفت: عدم اجرای درست محل اصلاح هندسی ساروج، استفاده از مصالح نامرغوب و خاک دار در زیر آسفالت، عدم اجرای صحیح لایه‌های زیر آسفالت بر اساس مشخصات فنی و عدم کوبیدگی لازم لایه زیرآسفالت از جمله دیگر نواقص فنی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی شهرستان نکا با شخص یا اشخاصی که از اجرای دستورات فوق خودداری کنند وفق دستورالعمل مربوط به ترک فعل مدیران برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.