شناسهٔ خبر: 67498282 - سرویس اجتماعی
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آخرین وضعیت اعزام حج عمره/ حجاج چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

اقتصادنیوز: وزارت حج و عمره عربستان سعودی آخرین وضعیت اعزام حج عمره را اعلام کرده که بر اساس آن صدور ویزای عمره از ابتدای ماه محرم خواهد بود. همزمان محدودیت‌های جدید برای بار حجاج به ایران اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت حج و عمره عربستان به‌تازگی اعلام کرده است که پس از اتمام موسم حج امسال، عمره از ابتدای ماه آینده (محرم) آغاز خواهد شد و مسلمانان از سراسر جهان می‌توانند در تمام سال، به جز دوره حج و ایام تشریق، پس از عید قربان، ویزای عمره دریافت کنند.

به گزارش مهر از این وزارتخانه، اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است و از تاریخ ورود آنها به عربستان شروع می‌شود. اعتبار ویزای عمره از تاریخ صدور نیز به مدت ۹۰ روز عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، ویزای عمره یکی از شروط اساسی سفر برای انجام مناسک عمره است و وزارت حج و عمره مدت زمان مشخصی را برای ویزاهای عمره تعیین کرده که بخشی از تلاش‌های این وزارتخانه برای تنظیم و تسهیل مناسک عمره عنوان شده است.

نکاتی که حجاج باید رعایت کنند

افزون بر اعلام زمان صدور ویزای حج عمره، محدودیت‌هایی برای حجاج ایرانی اعلام شده است. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، 60 درصد از زائران ایرانی از عربستان خارج شده‌اند و همزمان سازمان حج و زیارت از حجاج خواسته که از انتقال برخی کالاها به ایران خودداری کنند.

آنطور که خبرگزاری ایسنا به نقل از شرکت هواپیمایی ایران گزارش داده، انتقال اسکوتر، اسباب بازی‌های شارژی، بلندگوهای همراه، اقلام باتری‌دار و مشابه آن را به داخل هواپیما (حتی در قسمت بار) ممنوع اعلام شده و این قبیل اقلام هنگام تحویل بار در فرودگاه باقی می‌ماند و ضرر و زیان آن به طور کامل متوجه شخص مسافر خواهد بود.

همچنین شرکت هواپیمایی ایران تذکر داده که حجاج ایرانی از طناب کشیدن دور چمدان‌ها و قفل زدن به آنها جداً خودداری کنند. بدیهی است در صورت انجام این کار، طناب‌ها و قفل‌ها هنگام تحویل بار، توسط کارکنان بومی باز می‌شود و مسئولیت آن به عهده مسافر خواهد بود.