شناسهٔ خبر: 67497985 - سرویس سیاسی
منبع: شفقنا | لینک خبر

کانال 7: امروز اسرائیل ساخت 5300 واحد شهرک سازی در کرانه باختری را تصویب خواهد کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- کانال هفت اسرائیل روز چهارشنبه(امروز) گزارش داد که کمیته عالی برنامه‌ریزی اداره مدنی اسرائیل ساخت 5300 واحد شهرک سازی اضافی در شهرک‌های کرانه باختری و از سرگیری 500 واحد شهرک سازی را امروز و فردا پنجشنبه تصویب خواهد کرد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه اسکای نیوز عربی نوشت: «از جمله شهرک‌هایی که ساخت و ساز در آنها تصویب می‌شود می‌توان به شهرک الون موره، 186 واحد شهرک، کریات اربا، 240 واحد مسکونی و 435 واحد شهرک سازی برای شهرک نیره اشاره کرد».

بر اساس توافقنامه‌های صلح موقت منعقد شده در دهه 1990، تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری که اسرائیل در جنگ 1967 آن را اشغال کرده بود، خودگردانی محدودی را اعمال می‌کند.

فلسطینی‌ها و بیشتر جامعه بین المللی شهرک‌سازی یهودیان در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی را غیرقانونی می‌دانند. اسرائیل با استناد به روابط تاریخی، انجیلی و سیاسی یهودیان با منطقه و همچنین ملاحظات امنیتی، این موضوع را رد می‌کند.

تخمین زده می‌شود که در حال حاضر بیش از 500 هزار شهرک نشین یهودی در کرانه باختری رود اردن که بخشی از سرزمین‌های اشغال شده توسط اسرائیل در جنگ 1967 است، به اضافه 200 هزار نفر دیگر در بیت المقدس شرقی زندگی می‌کنند.

کانال 7: امروز اسرائیل ساخت 5300 واحد شهرک سازی در کرانه باختری را تصویب خواهد کرد

«بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از اقدام برای ساخت شهرک‌های جدید در کرانه باختری اشغالی خبر داد و گفت که هدف “ادامه جنگ نابودی” علیه فلسطینیان است.

وی افزود: «دولت شهرک‌ها را در کرانه باختری گسترش خواهد داد و اقدامات تنبیهی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به تحرکات فلسطینی‌ها علیه اسرائیل در مجامع بین‌المللی ترتیب خواهد داد».

کانال 7: امروز اسرائیل ساخت 5300 واحد شهرک سازی در کرانه باختری را تصویب خواهد کرد

جنایت جنگی

در همین حال سازمان ملل هشدار داد که گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین یک “جنایت جنگی” است و خطر از بین بردن “هر گونه امکان عملی برای ایجاد یک کشور پایدار فلسطینی” را به دنبال دارد.

«ولکر ترک»، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که ساختن و ادامه شهرک سازی به معنای انتقال جمعیت غیرنظامی اسرائیل به سرزمین های اشغالی است که طبق قوانین بین المللی “جنایت جنگی” محسوب می‌شود.

این خبر را در وبگاه اسکای نیوز عربی ببینید