شناسهٔ خبر: 67443413 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

طی دولت سیزدهم؛

۹ طرح آبخیزداری در دامغان اجرا شد

دامغان- رییس اداره منابع طبیعی دامغان از اجرای ۹ طرح آبخیز داری طی دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در کنترل سیلاب منطقه اثر گذار بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر عباسی راد ظهر یکشنبه در بازدید از طرح‌های آبخیز داری دامغان بابیان اینکه طی دولت سیزدهم ۹ طرح آبخیز داری برای این شهرستان اجرا شده است، ابراز داشت: این طرح‌ها پنج هزار و ۳۳ متر مکعب عملیات آبخیز داری را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه ۹ هزار و ۲۶۸ متر مکعب بند خاکی سنگ و ملات در شهرستان به اجرا رسیده است، افزود: هدف از ساخت این پروژه‌ها جمع آوری و ذخیره سازی روان آب‌های سطحی است.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه مطالعات آبخیزداری طرزه و سر کویر انجام گرفته است، ابراز داشت: این مطالعات پهنه‌ای به وسعت ۳۹ هزار و ۶۰۰ هکتار را در بر دارد.

عباسی راد از اجرای عملیات زیستی شامل کاشت نهال، بذر پاشی، بذرکاری و غیره در حوزه آبخیز دامغان خبر داد و تصریح کرد: این عملیات در یک هزار و ۲۰۰ هکتار عرصه‌های منابع طبیعی انجام شدند.

وی بابیان اینکه ساخت بند سنگ و ملات با حجم یک هزار و ۴۰۰ متر مکعب در منطقه زردوان دیباج طی سال ۱۴۰۲ در دست اقدام قرار گرفت، افزود: این طرح سال جاری با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.