شناسهٔ خبر: 67425658 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان خبرداد؛

شهداد رکورددار گرم ترین هوای کشور در صبح شنبه

کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: صبح امروز شهداد با حداقل دمای ۳۹ و حداکثر دمای ۴۸.۸ درجه سانتی گراد بالاترین دما را در کشور داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امین دریافر صبح شنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی اظهار کرد: از امروز شنبه تا انتهای هفته افزایش ابر، وزش باد و گرد و خاک برای اغلب مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت با وزش باد نسبتاً شدید در استان‌های همجوار، خیزش گرد و خاک و انتقال ریزگرد به استان را خواهیم داشت.

دریافر بیان کرد: با این رویه، افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در استان به ویژه در مناطق شمالی، شمال غربی و نوار شرقی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: در این مدت ضمن افزایش ابر، رگبار پراکنده باران در برخی مناطق مرکزی و جنوب غربی به ویژه ارتفاعات این مناطق محتمل است.

وی همچنین به دماهای ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: دراین مدت سردترین ایستگاه استان کرمان، لاله زار با دمای ۱۴ درجه سانتی گراد و گرم‌ترین ایستگاه استان نیز شهداد با دمای ۴۹ درجه سانتی گراد بوده است.

دریافر افزود: بیشینه شهر کرمان در روز شنبه ۳۸ و کمینه آن ۲۶ و شهداد نیز رکوردار گرم‌ترین هوای کشور بوده است.

وی یادآور شد: صبح امروز شهداد با حداقل دمای ۳۹ و حداکثر دمای ۴۸.۸ درجه سانتی گراد بالاترین دما را در کشور داشته است.