شناسهٔ خبر: 67396223 - سرویس فرهنگی
منبع: مهر | لینک خبر

محمدرضا سنگری در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

کسی را انتخاب کنیم که دست در دست بیداد نسپارد

الناز رحمت نژاد

یک نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات پایداری می گوید در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، کسی را انتخاب کنیم که دست در دست بیداد نسپارد و مستکبران را تاب نیاورد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره حضور در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طول تاریخ ملت‌هایی موفق و سرافراز بودند که به هنگام در صحنه حضور پیدا کردند. انسان‌های بزرگ هر زمانی که به حضور آن‌ها نیاز است و احساس می‌کنند در روند اجتماعی تأثیرگذار هستند در پیشبرد اهداف و رشد و تعالی جامعه در صحنه حضور پیدا می‌کنند. این حضور پشتوانه سلامت و پیشرفت جامعه است.

وی افزود: ما هیچ کداممان حق نداریم چنین تصور کنیم که رأی من، رأی یک نفر است و چندان تأثیری ندارد. رأی من و رأی ما سرمایه بزرگ اجتماعی و آبروی سرزمین است.

نویسنده کتاب آینه در کربلاست در ادامه سخنان خود گفت: رئیس جمهور مجری نیست و فقط اجرا نمی‌کند، بلکه ریاست جمهور مجرای همه مسائل است. اگر قرار باشد چشم انداز روشنی برای فرهنگ تصور کنیم، این نقش عمده را رئیس جمهور دولت به عهده دارد. اگر قرار است گشایشی در عرصه اقتصادی اتفاق بیفتد، گشایش در حوزه سیاست باشد، سیاست‌ها اعتلا پیدا کند، ما نیازمند این هستیم که در انتخابات شرکت کنیم.

سنگری ادامه داد: حضرت امیر (ع) در خطبه شقشقیه اشاره می‌کند که اگر مردم حضور پیدا نمی‌کردند من لگام خلافت را رها می‌کردم. این نشان می‌دهد که حضور مردم مؤثر است و حضرت به حضور مردم اهمیت می‌دهند.

این نویسنده و پژوهشگر افزود: حضور در انتخابات امر تشریفاتی نیست، بلکه نوعی تکلیف، فریضه و وظیفه اجتماعی است. همه باید شرکت کنند. امام علی (ع) فرموده است اگر قرار است انتخاب کنید، کسی را انتخاب کنید که گرسنگی مردم را تاب نیاورد، در پی حل مشکلات مردم باشد، همدل، همراه و غمگسار مردم باشد، مردم دار و مردم محور باشد. چنانچه شهید آیت الله رئیسی اینچنین بود. کسی را انتخاب کنیم که دست در دست بیداد نسپارد. مستکبران را تاب نیاورد. اعتماد و اعتقاد به سرمایه‌های درونی مملکت داشته باشد. زمان آگاه، دین آگاه، خودآگاه و مردم آگاه باشد و مجموعه این آگاهی‌ها با اقتدار در میدان قدم بگذارد. از دشواری‌ها نهراسد، موج‌ها او را تحت تأثیر قرار ندهد، بتواند با مدیریت توانمند و اقتدار به آرمان‌ها و خواسته‌های ملت تحقق ببخشد.

سنگری در پایان گفت: روز جمعه ۸ تیر حضور در انتخابات مثل یک عبادت است. من آن روز وضو می‌گیرم، به مسجد می‌روم و در صحنه انتخابات حضور پیدا می‌کنم. امیدوارم شما عزیزانی که دلسوز مملکت هستید و به آینده می‌اندیشید مشتاقانه، خالصانه، متعهدانه و پیشتازان در انتخابات شرکت کنید.