شناسهٔ خبر: 67322454 - سرویس سیاسی
منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سقوط ۵۶ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در دولت روحانی

آمارهای کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم (دوره ۸ ساله حسن روحانی) ۵۶ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در 8 سال دولت روحانی 56 درصد کاهش یافته است؛ آمارهای گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) نشان‌دهنده این روند است.
 
بر اساس آمارهای منتشره توسط آنکتاد، میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی‌ها در سال 2013 (سال آغازین دوره نخست ریاست‌جمهوری حسن روحانی) 3 میلیارد و 50 میلیون دلار برآورده شده است.

 
این رقم در سال پایانی دوره دوم ریاست‌جمهوری روحانی یعنی سال 2020 بالغ بر یک میلیارد و 342 میلیون دلار تخمین زده شده است.

 
به این ترتیب، میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران در این بازه 8 ساله یک میلیارد و 708 میلیون دلار (56 درصد) کاهش یافته است.

این درحالی است که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی‌ها در دولت سیزدهم (دولت شهید رئیسی) طی 3 سال 5.96 درصد رشد داشته است.
 
این سازمان زیرمجموعه سازمان ملل هر سال در سلسله گزارش‌های «سرمایه‌گذاری خارجی جهان» به بررسی روند سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای مختلف می‌پردازد و طی آن آمار مربوط به سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی کشورهای جهان را منتشر می‌کند.