شناسهٔ خبر: 67304437 - سرویس علمی-فناوری
منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

بهترین منابع زیست کنکور؛ معرفی ۹ عنوان از بهترین کتاب‌ها

انتخاب بهترین منابع زیست کنکور به‌عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین درس رشته تجربی، بر نتایج آزمون سراسری تاثیر غیرقابل‌انکاری دارد؛ بنابراین به هنگام آماده شدن برای شرکت در کنکور، فقط به مطالعه کتاب‌درسی اکتفا نکنید.

صاحب‌خبر -

بررسی بهترین منابع زیست کنکور تجربی

انتخاب بهترین منابع زیست کنکور به‌عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین درس رشته تجربی، بر نتایج آزمون سراسری تاثیر غیرقابل‌انکاری دارد؛ بنابراین به هنگام آماده شدن برای شرکت در کنکور، فقط به مطالعه کتاب‌درسی اکتفا نکنید. نشرهای خیلی سبز، گاج، مهروماه، قلم چی و نشر الگو منابع کاربردی و مفیدی برای موفقیت در کنکور تالیف کرده‌اند. در این مقاله قرار است با ۹ عنوان از بهترین منابع زیست کنکور تجربی آشنا شویم. این منابع با گرد هم آوردن تست‌های استاندارد در کنار درس‌نامه و پاسخ‌نامه‌های تشریحی جامع، به شما برای تقویت مهارت تست‌زنی و یادگیری عمیق مفاهیم کمک بسزایی می‌کنند. اگر به دنبال منابعی برای بالا بردن سطح آمادگی خود در حل تست‌های مفهومی زیست‌شناسی هستید، ادامه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

۱. نردبام زیست‌شناسی خیلی سبز؛ حاوی درس‌نامه مختصر و نکته‌محور

تمرکز کتاب‌های نردبام خیلی سبز بیشتر بر طرح سوال‌های تستی فراتر از سطح کتاب و تست‌های کنکور است. این مجموعه کتاب‌ها برای افزایش آمادگی ذهنی داوطلبانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند سطح آمادگی خود را برای مواجهه با سوال‌های سخت کنکور بسنجند.

درس‌نامه کتاب‌های نردبام خیلی سبز، مختصر و نکته محور هستند؛ بنابراین اگر به منابعی با درس‌نامه مفصل و جامع برای مطالعه زیست‌شناسی کنکور نیاز دارید، کتاب شب امتحان یا جیبی موضوعی از همین انتشارات برای آشنایی کامل با مباحث زیست هر پایه مناسب است. قیمت کتاب‌های انتشارات خیلی سبز بر‌اساس حجم و ساختار هر کتاب متفاوت است؛ بنابراین پیش از خرید، به لیست قیمت کتاب های خیلی سبز زیست دقت داشته باشید و کتاب متناسب با نیاز و بودجه خود را تهیه کنید.

۲. میکرو طبقه‌بندی زیست گاج؛ شامل تست‌های متنوع برای پوشش همه مباحث

هدف از تالیف کتاب‌های میکرو طبقه‌بندی جامع کنکور گاج، گردآوری مطالب درسی به شکل جامع و برای مرور سریع دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور است. همچنین این کتاب شامل تست‌های متنوع برای پوشش کامل همه مباحث درس زیست‌شناسی کنکور می‌شود. کتاب میکرو زیست جامع کنکور با این ویژگی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با انواع سوالات کنکور و شیوه پاسخ‌دهی به آن‌ها آشنا شوند.

در کنار توضیح مفاهیم و تست‌های طبقه‌بندی‌شده، مثال‌های تشریحی برای تفهیم بهتر مطالب توضیحات هر قسمت تالیف شده است؛ بنابراین اگر به دنبال منبع کاملی برای مطالعه درس زیست کنکور هستید، خرید کتاب میکرو طبقه بندی گاج یک گزینه کاربردی برای شما محسوب می‌شود.

۳. فصل آزمون زیست جامع خیلی سبز؛ منبعی با تست‌های تالیفی سطح‌بندی‌شده

تست‌های کتاب فصل آزمون زیست‌شناسی خیلی سبز تالیفی هستند. ازاین‌رو داوطلب شکل‌های متفاوت‌تری از سوال و مفاهیم درسی برای مرور و جمع‌بندی را در اختیار خواهد داشت. در کتاب فصل آزمون بیش از ۱۰۰۰ تست ساده تا بسیار دشوار در قالب ۹۰ آزمون تالیف شده‌اند.

بخش‌های مختلف کتاب فصل آزمون زیست‌شناسی بر اساس بودجه‌بندی هر فصل از درس زیست در آزمون سراسری، با هدف آمادگی کامل داوطلبان در نظر گرفته شده است. همچنین قیمت کتاب جامع خیلی سبز فصل آزمون زیست‌شناسی باتوجه‌به بخش‌های متنوع کتاب مانند آزمون‌های استاندارد، موضوعی، به‌سوی ۱۰۰ (سطح پیشرفته)، جامع و پاسخ‌نامه تشریحی به همراه نکات طلایی، و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

۴. زیست‌شناسی آبی قلم چی؛ کتابی کاربردی برای دانش‌آموزان در هر سطح درسی

کتاب زیست‌شناسی آبی قلم چی، شامل درس‌نامه‌های خلاصه و کاربردی، تست‌های تالیفی و کنکوری سطح‌بندی‌شده و همچنین پاسخ‌نامه تشریحی، می‌شود. تست‌های موجود در کتاب آبی قلم چی از سوال‌های آزمون‌های آزمایشی کانون، کنکور سراسری و آزاد تشکیل شده است. مطالعه این کتاب به دانش‌آموزان با هر سطحی کمک می‌کند تا مهارت‌های تست‌زنی خود و تسلط بر مطالب را بهبود ببخشند.

آی‌کیو، فصل آزمون و آبی قلم‌چی؛ کتاب‌های کمک درسی و تست زیست کنکور

۵. کتاب سه سطحی زیست‌شناسی قلم چی؛ کمک به تقویت مهارت تست‌زنی داوطلبان کنکور

کتاب‌های سه سطحی قلم چی یک مکمل مناسب برای مجموعه کتاب‌های آبی این انتشارات به شمار می‌روند. در کتاب سه سطحی زیست کنکور قلم چی، تست‌ها به سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر تقسیم شده‌اند. کتاب سه سطحی قلم چی برای افزایش سطح دانش و مهارت تست‌زنی دانش‌آموزان متوسط رو به بالا مناسب است.

ازاین‌رو استفاده از این کتاب برای دانش‌آموزان ضعیف توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است سطح دشواری سوال‌ها موجب ناامیدی و کاهش اعتمادبه‌نفس در آن‌ها شود. همچنین در این کتاب خبری از درس‌نامه یا خلاصه نکات مهم نیست. فقط کنار هر سوال، مرجع کتاب‌درسی قید شده است تا به‌ مرور بهتر مطالب بپردازد.

۶. آی کیو زیست‌شناسی جامع کنکور تجربی گاج؛ حاوی درس‌نامه مفصل و کامل

حجم قابل‌توجهی از کتاب‌های آی‌کیو گاج به درس‌نامه‌ها و پاسخ‌نامه‌های تشریحی اختصاص دارد. در واقع تمرکز سری کتاب‌های آی‌کیو بر فهم عمیق مطالب توسط دانش‌آموزان و بهبود توانایی حل مسئله آن‌ها است. در پاسخ‌نامه با استفاده از بولت پوینت و جدول، جواب سوالات به شکل کامل و مفهومی توضیح داده شده‌اند. همچنین بانک تست متنوع در کتاب آی‌کیو زیست‌شناسی گاج باعث شده است که داوطلبان کنکور با شیوه تست‌زنی انواع مباحث و نحوه تقسیم زمان آشنا شوند.

۷. جمع بندی زیست شناسی کنکور مهروماه؛ یکی از منابع مناسب برای مرور سریع مباحث زیست

کتاب جمع‌بندی زیست‌شناسی مهروماه حاوی نکات مهم و کلیدی کتاب‌درسی برای جمع‌بندی پیش از کنکور است. سه بخش اصلی درس‌نامه، بانک تست و پاسخ‌نامه تشریحی تست‌ها به‌صورت مختصر و مفید برای افزایش بهره‌وری دانش‌آموزان در دوران جمع‌بندی تالیف شده‌اند.

کتاب زیست‌شناسی کنکور مهروماه شامل تست‌های تمرینی برای یادگیری مباحث درسی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم زیست شناسی می‌شود. همچنین سه آزمون جامع با ۵۰ تست کنکور و تالیفی در این کتاب وجود دارد. کتاب جمع‌بندی کنکور مهروماه برای دانش‌آموزان با هر سطح علمی مفید است. آن‌ها با تهیه و مطالعه این کتاب می‌توانند در ماه آخر کنکور یک مرور سریع و بسیار مفید بر درس زیست‌شناسی در هر سه پایه داشته باشند.

۸. کتاب آزمون پلاس زیست کنکور گاج؛ شامل تست‌های زمان‌بندی‌شده

در بخش تست‌های کتاب آزمون پلاس زیست‌شناسی، تمرکز اصلی بر تست‌های مبحثی و جامع به‌صورت طبقه‌بندی‌شده است. تعداد تست‌های هر بخش باتوجه‌به اهمیت آن مبحث متغیر هستند. همچنین سطح دشواری تست‌ها با سوالات کنکور سراسری هماهنگی دارند. هر تست با پاسخ‌نامه تشریحی شامل توضیحات دقیق و کامل درباره گزینه‌های غلط و صحیح همراه شده است.

همچنین حل تست‌های آزمون‌ها داخل کتاب آزمون پلاس زیست کنکور، باتوجه‌به زمان استاندارد آزمون سراسری، زمان‌بندی شده‌اند. در نتیجه دانش‌آموزان با استفاده از کتاب آزمون پلاس گاج درک عمیق‌تری از نوع سوالات و شیوه زمان‌بندی تست‌های پیچیده پیدا خواهند کرد.

آزمون پلاس و موج آزمون؛ بهترین کتاب‌های دوران جمع‌بندی زیست‌شناسی کنکور

۹. موج آزمون جامع زیست شناسی نشر الگو؛ حاوی تکنیک‌های ابداعی برای حل سوالات

کتاب موج آزمون زیست کنکور علاوه‌بر داشتن درس‌نامه‌های کامل و جامع، تست‌های متنوع و آزمون‌های مبحثی و جامع، برخی تکنیک‌ها و روش‌های ابداعی برای مواجهه موثر با سوالات کنکور را ارائه می‌کند. این استراتژی‌های نوین توسط مولفین برجسته کتاب موج آزمون نشر الگو در کتاب قرار داده شده‌اند. تمرکز اصلی کتاب‌های موج آزمون بر دوران جمع‌بندی و کسب آمادگی لازم پیش از کنکور سراسری است.

استفاده از بهترین منابع زیست کنکور؛ راهی برای موفقیت در کنکور تجربی

۹ کتاب معرفی شده در این مقاله ازجمله بهترین منابع زیست کنکور تجربی هستند که به یادگیری عمیق و افزایش مهارت حل مسئله شما در این درس مفهومی کمک فراوانی می‌کنند. کتاب‌های نردبام و فصل آزمون زیست‌شناسی خیلی سبز، به همراه کتاب‌هایی از نشر الگو، گاج، قلم چی و مهروماه با ارائه تست‌های چندسطحی و متنوع به همراه درس‌نامه و پاسخ‌نامه تشریحی، منابعی کاربردی برای موفقیت در درس زیست‌شناسی کنکور سراسری هستند.

اگر در زمان کوتاه باقی‌مانده به کنکور قصد خرید این کتاب‌های جمع‌بندی و کمک‌درسی را دارید، با مراجعه به بخش فروشگاهی سایت ماز مارکت کتاب دلخواهتان را با تخفیف ویژه و در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کنید. با خرید آنلاین، زمان ارزشمند پیش از کنکور را مدیریت خواهید کرد.