شناسهٔ خبر: 67301099 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

با ظرفیت ۱۱ هزار تن؛

۱۶ مزرعه پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر فعال است

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به رشد محسوس صنعت پرورش ماهی در دولت سیزدهم گفت: ۱۶ مزرعه با تعداد ۷۹ قفس با ظرفیتی بیش از ۱۱ هزار تن تولید ماهی در استان بوشهر فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی جمعه شب در جمع مردم بندر ریگ شهرستان گناوه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، به بیان ظرفیت‌ها، توانمندی‌های و عملکرد شیلات استان در زمینه‌های مختلف آبزی پروری و صید و صیادی پرداخت و اظهار داشت: فعالیت‌های شیلاتی یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی استان بوشهر به حساب می‌آید که از لحاظ اشتغال زایی، درآمد و تأمین بخش مهمی از پروتئین جامعه جایگاه مهمی در استان و کشور دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به درخواست صیادان بندر ریگ در رابطه با لایروبی اسکله، آب شرب، رنگ آمیزی سایبان و … این موارد را از مطالبات به حق صیادان عنوان کرد و گفت: بر خود وظیفه می‌دانیم برای رفاه حال صیادان این مسائل را به جد پیگیری کنیم و امیدواریم به زودی شاهد مرتفع شدن این موارد خواهیم بود.

امینی با اشاره به رونق صنعت آبزی پروری از اوایل دهه هفتاد در استان بوشهر گفت: تا قبل از دولت شهید آیت الله رئیسی تعداد ۱۹ کارگاه تکثیر میگو و ۱۱ سایت پرورش داشتیم که خوشبختانه در زمان دولت شهید رئیسی تعداد کارگاه‌ها به ۲۳ کارگاه و تعداد سایت پرورش میگو به عدد ۱۳ رسیده است.

وی ادامه داد: در صنعت پرورش ماهی در قفس تا سال ۱۳۹۹ فقط ۲ مزرعه با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن تولید داشتیم که با آغاز دولت مردمی شهید رئیسی این صنعت در استان رشد بسیار محسوسی داشته بطوری که امروز ۱۶ مزرعه با تعداد ۷۹ قفس با ظرفیتی بیش از یازده هزار تن تولید ماهی برخورداریم.

وی تصریح کرد: میزان تولید در بخش پرورش ماهی در استخرهای پیش ساخته و بتنی پیش از دولت مردمی ۶ تن بوده است که در سال ۱۴۰۲ به ۱۴۴ تن افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل شیلات استان همچنین با اشاره به فعالیت‌های دیگر شیلات استان بوشهر از جمله تولید جلبک، صدف خوراکی و زینتی، ماهیان زینتی، زالو و کرم نرئیس، شاهد رشد تولید بوده‌ایم بطوری که در سال جاری اولین کارگاه تولید کرم نرئیس که جهت تأمین خوراک مولدین میگو استفاده می‌شود و همچنین کارگاه تولید صدف خوراکی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل شیلات استان بوشهر در پایان در رابطه با اشاره به اهمیت حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی گفت: انتخابات پیش رو فرصتی است تا مردم با حضور پرشور و انتخاب درست و آگاهانه مسیر شهید رئیسی را ادامه دهند.