شناسهٔ خبر: 67281561 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار بهارستان:

حضور گسترده مردم در انتخابات ۸ تیر معادلات دشمنان را بر هم می‌زند

بهارستان- فرماندار بهارستان گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات هشتم تیر معادلات دشمنان را بر هم می‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله نوحی ظهر پنج شنبه در جشن ندای ولایت که به مناسبت عید غدیرخم و با حضور هئیت های مذهبی، حجت الاسلام موسوی امام جمعه بخش گلستان، شریفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، نجفی سرپرست بخشداری گلستان و جمعی از مسئولین شهرستانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات هشتم تیرماه، نقشه‌های دشمنان را بی اثر و بنیان‌های انقلاب اسلامی را تقویت می‌کند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر نقش هیأت‌ها در تعمیق ارزش‌های دینی و عقاید مردم، آنها را از نیروهای تأثیرگذار در عرصه انتخابات دانست.

وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی در پیشبرد اهداف نظام پیشرو بوده اند، افزود: حماسه‌های دفاع مقدس به صورت مستقیم از هیأت‌های مذهبی تأثیر پذیرفته است و ایثار، فداکاری، شجاعت و دلاوری از نمونه‌های این کارکرد است که نشان می‌دهد نباید از هیأت‌های مذهبی غافل شویم، باید این تجربیات، امروز نیز به کار گرفته شود.

نوحی تاکید کرد: اگر درس‌های عاشورا در گفتار و کردار ما تحقق پیدا کند می‌توانیم آن را به نسل نوجوان و جوان که دشمن در حال تغییر افکار آنها است، منتقل کنم.

وی در ادامه به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از نشانه‌های پویایی نظام اسلامی، اصل ۱۳۱ قانون اساسی و پیش بینی برگزاری انتخابات در کمترین زمان ممکن در صورت فوت، کناره‌گیری یا بیماری بیش از دو ماه و عزل رئیس‌جمهور، یا موجبات دیگری از این گونه است.

فرماندار بهارستان ادامه داد: در کارآمدی نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه نیز همین امر بس است که بعد از شهادت رئیس جمهور و پایان کار مجلس یازدهم، کشور با اینکه نه رئیس قوه مجریه داشت و نه مقننه، بدون هیچ خللی به مسیر خود ادامه داد.

فرماندار بهارستان در ادامه گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به گسترش و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و حمایت از فعالان این عرصه داشته است و در شهرستان بهارستان نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

نوحی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری افزود: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ۸ تیرماه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همه ظرفیت‌ها برای ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در این انتخابات استفاده شود.

وی روشنگری و تبیین انتخابات را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: تبلیغات اسلامی باید با بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی، هیأت‌های مذهبی و زیرمجموعه‌های خود و برگزاری نشست‌های تبیینی و بصیرتی، برای حضور با بصیرت و با معنای مردم پای صندوق‌های رأی و مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کند.

شایان ذکر است در این مراسم با توجه به نزدیکی به ماه محرم، اقداماتی که هیأت‌های مذهبی در این دهه انجام دهند، بیان شد.