شناسهٔ خبر: 67271666 - سرویس سیاسی
منبع: آریا | لینک خبر

ایری:

تلاش‌های خالصانه دولت شهید رئیسی را با عدم پرداخت پول کشاورزان کمرنگ نکنید!

صاحب‌خبر -
تلاش‌های خالصانه دولت شهید رئیسی را با عدم پرداخت پول کشاورزان کمرنگ نکنید!
خبرگزاری آریا - نماینده مردم کردکوی در مجلس در تذکری به مسئولین دولتی گفت: تلاش‌های صادقانه و خالصانه دولت شهید رئیسی را با عدم پرداخت پول گندم، جو، کلزا و سیب‌زمینی کمرنگ نکنید.
عبدالجلال ایری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود خطاب به سرپرست ریاست جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: تلاش‌های صادقانه و خالصانه دولت شهید رئیسی را با عدم پرداخت پول گندم، جو، کلزا و سیب‌زمینی کمرنگ نکنید. کشاورزان استان گلستان پس از 3 سال خشکسالی پیاپی امسال محصول خوبی را برداشت کردند، شیرینی و حلاوت این نعمت خدادادی را بر آنان تلخ نکنید.
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس ادامه داد: وظیفه همه ما دعوت از آحاد جامعه برای مشارکت در انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو است و قطعا مردم با حضور گسترده حماسه دیگری خلق خواهند کرد اما دولت هم باید بسترسازی مشارکت مردم علی الخصوص کشاورزان را با پرداخت پول محصولات آنان فراهم کند.
ایری در تذکری خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: در ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم قول دادید 30 هزار مگاوات تولید برق داشته باشید، نظام حکمرانی آب بین حوزه‌ای را اصلاح کنید، آب شرب 90 درصد روستاها را تأمین کنید و با شیرین‌سازی آب دریا، آب شرب تولید کنید اما نه تنها نتوانستید آب شرب 90 درصد روستاها را تأمین کنید بلکه اکنون با شهرهای بحران زده‌ای با تأمین آب و بحران تأمین انرژی مواجه هستیم. برق چاه‌های کشاورزی ، شهرک‌های صنعتی و شهر و روستاهای ما قطع است و غالب انرژی‌هایی که قول تولید دادید انجام نشده است.
وی با تذکری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: علیرغم تمام پیگیری‌های چندین ساله در سطح ملی و استانی درخصوص شیرین سازی آب دریای خزر،نامه خرید تضمینی شیرین‌سازی آب دریای خزر پس از 7 بار ارسال همچنان در کارتابل شما منتظر ابلاغ است، لطفا هرچه سریعتر در دستور کار قرار دهید.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در تذکر به بنیاد مسکن درخصوص دریافت‌های غیرقانونی از روستاییان در قالب تفکیک اراضی، الحاق به محدوده و تغییر کاربری گفت: هیچ‌کدام از این دریافت‌ها بستر قانونی ندارد، لطفا بسترهای قانونی این موضوع را اجرایی و عملیاتی کنید./
پایان پیام