شناسهٔ خبر: 67255310 - سرویس سیاسی
منبع: رویدادایران | لینک خبر

توفان در راه تهران؛ از حضور در ارتفاعات خودداری کنید توفان در راه تهران؛ از حضور در ارتفاعات خودداری کنید

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وقوع سیلاب و توفان لحظه‌ای طی عصر امروز هشدار داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات به ویژه شمال فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان، میگون و پردیس خودداری کنند. به گزارش تسنیم، حامد یزدی‌مهر از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری‌های

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وقوع سیلاب و توفان لحظه‌ای طی عصر امروز هشدار داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات به ویژه شمال فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان، میگون و پردیس خودداری کنند.

به گزارش تسنیم، حامد یزدی‌مهر از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری‌های محلی سامانه بارشی خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از فردا چهارشنبه ۳۰ خردادماه آغاز و تا پایان روز پنج شنبه ۳۱ خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: براساس این هشدار در زمان مذکور شاهد وقوع رگبار متوسط تا شدید باران در بعضی ساعات ظهر تا شب، وقوع رعد و برق در پاره‌ای نقاط و بارش تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: بر اساس هشدار صادر شده توسط سازمان هواشناسی منطقه اثر این مخاطرات، ارتفاعات استان تهران به ویژه شمال فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان، میگون و پردیس پیش‌بینی شده است که در این خصوص توصیه می‌شود از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب شود.

وی در ادامه بر ضرورت احتیاط عبور خودرو‌ها در مسیر‌های کوهستانی و پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها نیز تاکید کرد و گفت: اکیداً توصیه می‌شود از پرواز‌های ورزشی و تفریحی و بالگرد و هواپیما‌های سبک خودداری شود.

یزدی‌مهر با اشاره به ضرورت عدم چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع به بهره برداران عرصه منابع طبیعی هشدار داد از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران لایروبی کانال‌ها و آب، رو‌ها پاک سازی دهانه پل‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: هشدار نارنجی برای آمادگی لازم به دستگاه‌های اجرایی و امدادی ابلاغ شده و مدیریت بحران در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید و اختلال در تردد و احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها نیز هشدار داد و گفت: با توجه به احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها و جاده‌های، کوهستانی از رانندگان خواست در تردد در این مسیر‌ها توجه ویژه داشته باشند.

یزدی‌مهر همچنین در خصوص در وزش باد خیلی شدید و توفان لحظه‌ای و وقوع گرد و خاک در نواحی غربی و جنوبی و کاهش کیفیت هوا و کاهش موقت دید به ویژه از عصر امروز هشدار داد و افزود: امکان خسارت به سازه‌های موقت و سست وجود دارد و ضروری است که در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.

منبع: fararu-746230