شناسهٔ خبر: 67242779 - سرویس بین‌الملل
منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پارلمان اسرائیل بیانیه داد/ زنگ خطر رواج مشکلات روانی میان سربازان به صدا درآمد

اقتصادنیوز: منابع صهیونیستی گزارش دادند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون ۸ هزار و ۶۶۳ نظامی صهیونیست به مراکز توانبخشی منتقل شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تا این لحظه ۸ هزار و ۶۶۳ نظامی صهیونیست به بخش توابخشی روانی و جسمی انتقال داده شدند.

در این بیانیه آمده است: بیش‌ترین نوع جراحت‌ها زخمی شدن دست و پا است که نسبت آن ۴۲ درصد است. واکنش ذهنی و شوک پس از حادثه ۲۱درصد، جراحت‌های داخلی ۹ درصد، آسیب دیدن ستون فقرات ۷ درصد، آسیب دیدن گوش ۸ درصد و آسیب دیدن چشم ۲ درصد است.

در این بیانیه داده‌هایی درمورد نوع زخم‌ها و آسیب‌های دیگر ارائه نشده است.

طبق گزارش کنست، ۳۵درصد صهیونیست‌های زخمی شده که به بخش توانبخشی مراجعه‌ کرده‌اند، از مشکلات روانی رنج می‌برند.

خبر مرتبط
ادعای جنجالی این خبرگزاری: این کشور ارسال تجهیزات به اسرائیل را 95 درصد کاهش داده است!

اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز ادعا کرد که دولت انگلیس از زمان آغاز جنگ در غزه به میزان ۹۵ درصد از صدور مجوز ارسال تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی کاسته است.

میکی لیوی، عضو کنست در این باره تاکید کرد: کابینه‌ای که نظامیان خود را به میدان جنگ می‌فرستد باید بداند که هنگام بازگشت چگونه از آن‌ها مراقبت کند و به محض اینکه سلاح خود را روی زمین بگذارند آن‌ها را ترک نکند.

خبر مرتبط
گزارشی که نادیده گرفته شد/ اسرائیل از عملیات حماس باخبر بود؟

اقتصادنیوز: شبکه صهیونیستی «کان» گزارش کرد، ارتش این رژیم در اواسط ماه سپتامبر هشدار داده بود که جنبش حماس در حال برنامه‌ریزی یک عملیات و گرفتن بیش از ۲۰۰ اسیر صهیونیستی است.

وی افزود: می‌دانم که مراکز برای روان‌درمانی ایجاد شده و وزارت (جنگ) و مراکز توانبخشی تلاش زیادی در این زمینه می‌کنند اما باید بدانیم که این یک بمب ساعتی است.

در این راستا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد: از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از ۱۰هزار نظامی (صهیونیست)درخواست خدمات روان‌درمانی کرده اند.

این روزنامه به نقل موسسه صهیونیستی «نفغاشیم» افزود که هزاران نظامی صهیونیست بعد از بازگشت از غزه، از شوک بعد از حادثه رنج می‌برند.

رسانه‌های صهیونیستی تاکنون چندین بار گزارش ‌هایی مبنی بر خودکشی نظامیان این رژیم بعد از بازگشت از جنگ منتشر کرده اند.

ارتش رژیم اسرائیل روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۶ نظامی رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در جریان درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی زخمی شدند.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که تعداد افسران و نظامیان این رژیم که از ابتدای جنگ علیه ساکنان غزه از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) زخمی شده‌اند، به سه هزار و ۸۴۸ نفر رسیده است که یک هزار و ۹۴۲ نفر از آنها در جریان عملیات زمینی به نوار غزه زخمی شده اند.

بر اساس این بیانیه، ۶۶۲ افسر و نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) کشته و ۵۸۲ نفر به شدت مجروح شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود افزود که ۲۴۱ نظامی این رژیم پس از مجروح شدن در نبردهای غزه همچنان تحت درمان هستند که جراحت ۲۸ نفر از آنها شدید است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش رژیم صهیونیستی در اعلام آمار تلفات خود اعتراف کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته است.

این رسانه‌ها پیش تر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز پیش تر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقام‌های بیمارستان‌ها خواسته است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات را منتشر نکنند.