شناسهٔ خبر: 67209314 - سرویس سیاسی
منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا رستمی در گفتگو با تقریب عنوان کرد:

حج؛ جایگاهی برای جلوه دادن وحدت اسلامی/ پیام رسای پیامبر(ص)در حج؛ درسی مهم برای جامعه

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: پیام رسای پیامبر اسلام در حج درسی مهم برای جامعه بشریت و پیشرفت و توسعه و تقریب جهان اسلام است که ریشه در اتحاد وحدت و انسجام مسلمانان دارد.

صاحب‌خبر - ماموستا فائق رستمی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگارحوزه اندیشه خبرگزاری تقریب کنگره حج را محل و مکانی برای جلوه دادن قدرت اتحاد و همدلی دانست و اظهار داشت: امروزه کنگره حج بزرگترین دانشگاه اسلام است؛ خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ " ، و آن گاه شعبه‌های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند.

ماموستا رستمی افزود: حج حامل پیام های مهمی برای امت اسلام و بشریت است؛ پیام رحمت ، برکت برای تمام بشریت که از هر رنگ و نژاد و سلیقه و مذهبی در مکانی واحد گردهم می آیند.

وی ادامه داد: در این کنگره عظیم، کرامت و عزت هر انسان حفظ و شامل شده است؛ در حقیقت حج، پیام وحدت ، یکدلی عطوفت ، شخصیت و انسانیت است.

این عالم اهل سنت، عنوان کرد: پیام رسای پیامبر اسلام در حج درسی مهم برای جامعه بشریت و پیشرفت و توسعه و تقریب جهان اسلام است که ریشه در اتحاد وحدت و انسجام مسلمانان دارد.

وی تصریح کرد: آنچه که موجب عقب افتادگی امت اسلامی میشود، تفرقه است؛ خشنودی خدای متعال نیز در وحدت امت اسلامی  و غضب الهی در تفرقه و اختلاف است که الحمدلله در حال تقویت و استحکام وحدت و تقریب مذاهب اسلامی هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: خدای متعال با پررنگ کردن و قراردادن پنج رکن مهم " قرآن کریم ، محبت به رسول الله ، قبله و کعبه ، محبت به آل پیامبر رسول خدا و اخلاق مداری" برای اتحاد امت اسلامی ، همگان را در کنگره حج از اقصی نقاط عالم در یک مکانی خاص جمع می کند، همه این مسائل از دستاوردهای حج می باشد که می تواند سرلوحه و الگوی امت اسلامی باشد.
 
انتهای پیام/