شناسهٔ خبر: 67177976 - سرویس اقتصادی
منبع: میراث آریا | لینک خبر

حرکت بیست و سومین کاروان پیاده مشهد-کربلا آغاز شد/ اشاعه فرهنگ حسینی و زیارت به نیابت شهیدجمهور 

مهدی ارجمند

آیین بدرقه بیست و سومین کاروان پیاده مشهد - کربلا صبح امروز جمعه ۲۵ خرداد و همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، در محل مجتمع بقیه الاعظم مشهد، با حضور تعدادی از مسئولان، اقشار مختلف مشهد، جمعی از موکب‌داران عراقی و هیئات مذهبی برگزار شد. 

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این کاروان پیاده متشکل از ۱۳۰ زائر است که مسیر مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای پیاده طی خواهند کرد و در اربعین حسینی به کربلای معلی خواهند رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان‌قدس رضوی در آیین بدرقه زائران این کاروان در سخنانی گفت: ما باید از هر فرصتی برای شناخت ائمه‌اطهار (ع) استفاده کنیم. تشرف و زیارت این خاندان مطهر نیازمند مقدماتی است و کوله بار سفر شما باید لبریز و تکمیل از این مقدمات باشد.

تولیت آستان قدس رضوی، شناخت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) را مقدمه‌ای برای شناخت و سفر به کربلا دانست و تاکید کرد: تمام سعادت و خوشبختی ما در پیروی کردن از بزرگان دین‌مان است.

این کاروان از سال ۱۳۸۰ هر ساله قبل از ماه محرم، حرکت خود را به سمت کربلا آغاز می‌کند و امسال هم با عبور از شهرهای استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور می‌کنند و از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق خواهند شد.

یکی از اهداف حرکت این کاروان اشاعه فرهنگ حسینی در سطح جامعه و انجام زیارت به نیابت از شهیدجمهور، آیت‌الله رئیسی و همراهانش است.

اعضای این کاروان در سنین ۱۰ تا ۸۶ ساله در مدت ۷۲ روز، مسیری حدود دو هزار و ۶۰۰ کیلومتری از مشهد تا کربلا را طی می‌کنند. رفت‌وبرگشت کاروان  ۸۰ روز به طول می‌انجامد و تا اربعین در کربلا حضور دارند و در روز پایانی ماه صفر و همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) وارد مشهد شده و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

امسال علاوه از استان خراسان‌رضوی، زائرانی از استان‌های خراسان‌جنوبی، گلستان، کرمانشاه، همدان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس در این کاروان حضور دارند که البته حرکت تمامی زائران از مشهد مقدس است.

در این مراسم حاج محمود کریمی به نوحه‌خوانی و قرائت دعای ندبه پرداخت.

انتهای پیام/