شناسهٔ خبر: 67143913 - سرویس سیاسی
منبع: شفقنا | لینک خبر

دهقان: پرونده فرش‌های نفیس کاخ سعدآباد باز و رای صادر نشده است/ از 48 تخته فرش سرقت شده هیچ فرشی پیدا نشده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: از ۴۸ تخته فرش سرقت شده هیچ فرشی پیدا نشده و هیچ فرشی هم به ما تحویل داده نشده است.

به گزارش شفقنا، محمد دهقان، معاون حقوقی ریاست جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با سرنجام فرش های نفیس کاخ سعد آباد گفت: پرونده فرش‌های نفیس کاخ سعد آباد باز و هنوز رای صادر نشده است. قاضی به جدیت در حال پیگیری پرونده است.

او ادامه داد: از ۴۸ تخته فرش سرقت شده هیچ فرشی پیدا نشده و هیچ فرشی هم به ما تحویل داده نشده است. تقاضا داریم اگر فرشی پیدا شده، آن را به ما تحویل بدهند تا به کاخ سعد آباد بدهیم. البته در این باره متهمان بازجویی شده‌اند ولی بازگرداندن فرش هابرای ما خیلی مهم است. فرش که سوزن نیست، به محض اینکه پیدا شده باید به ما تحویل دهند تا ما فرش ها را به کاخ سعدآباد بدهیم.

او درباره رای دادگاه کانادایی درباره حادثه هواپیمای اوکراینی توضیح داد: دو دعوا در این باره در دیوان بین‌المللی دادگستری و دیگری در ایکائو مطرح شده و چهار کشور علیه ما شکایت کرده اند که کنوانسیون مونترال مبنای دعواست.

دهقان با تاکید بر اینکه رای دادگاه کانادا برای 21 خانواده از قربانیان رای خوبی است، گفت: قاضی رای عادلانه ای صادر کرده است. به عبارتی قصور شرکت هواپیمای اوکراینی برایش ثابت شده و استدلال هایش قابل استفاده در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

او تاکید کرد: هیچ سودی برای ایران نداشت که هواپیمایی که اتباع ما در آن حضور دارند را بزنیم. مشخص است که اشتباهی انجام شده. چند کشور شکایت کرده‌اند که این رای ممکن است بتواند در اینکه موضوع سانحه هواپیما قصور بوده و هم شرکت هواپیمایی مرتکب قصور شده است، به ما کمک کند. در مجموع از این رای کانادا استقبال می کنیم، زیرا این رای در اثبات اینکه که ایران مرتکب تقصیری نشده است، موثر باشد.