شناسهٔ خبر: 67132768 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست عمران سازمان بنادر:

روند اجرای پروژه‌های عمرانی بنادر استان بوشهر مطلوب است

بوشهر- سرپرست اداره کل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با بازدید از پروژه‌های عمرانی شاخص بنادر استان بوشهر روند اجرای این پروژه‌ها مطلوب ارزیابی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید حسن عباسی بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های عمرانی بنادر بوشهر و گناوه با بیان اینکه در استان بوشهر پروژه‌های متعددی در دست احداث هستند، اظهار داشت: پروژه احداث پل و جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین، طرح توسعه بندر گناوه، احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر و تکمیل احداث اسکله در بندر بوالخیر از شاخص ترین این پروژه‌ها است.

سرپرست اداره کل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: بر اساس بازدیدها و گزارش‌های دریافتی از پروژه‌های بنادر استان بوشهر، روند اجرای تمام پروژه‌ها مطلوب ارزیابی شده و با هدف اتمام هر چه زودتر آنها تدابیر مناسبی لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه مهندسی عمرانی رعایت الزامات ایمنی، رعایت برنامه زمان بندی پروژه‌ها، نگهداری و بهره برداری مناسب از تأسیسات بندری، افزایش ماشین آلات و نیروی انسانی مورد نیاز در اجرا پروژه‌های شاخص باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسن عباسی ادامه داد: همچنین در ارتباط با جاده دسترسی مجتمع بندری نگین با توجه به اهمیت پروژه باید شرایط برای اتمام هر چه سریع‌تر پروژه فراهم شود.

وی افزود: اتمام پروژه‌های در دست احداث و همچنین عملیاتی شدن پروژه‌های اولویت دار یکی از بسترهای مهم برای رونق بنادر کشور است که تحقق این مهم به عنوان اولویتی مهم دنبال می‌شود.

سرپرست اداره کل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در استان بوشهر معیشت عمده مردم وابسته به دریا و دریانوردی است که به واسطه این شرایط توجه ویژه ای به طرح‌های زیرساختی این استان شده است.

وی افزود: با اتمام پروژه‌های زیرساختی در بنادر استان بوشهر، بدون تردید ظرفیت تخلیه و بارگیری و کسب و کار ساحل نشینان این استان رونقی مضاعف پیدا می‌کند.

حسن عباسی عنوان کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور بخشی مهمی از این رسالت توسعه زیرساخت‌های بندری است که به فراخور آن برنامه‌های مهم و مؤثری تعریف شده است.

حمایت‌های بسیار شایسته از پروژه‌های عمرانی بنادر استان بوشهر

معاون فنی مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: حمایت‌های بسیار شایسته ای از پروژه‌های عمرانی بنادر استان توسط مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده و این رویکرد به اجرای بدون وقفه پروژه‌ها کمک شایانی کرده است.

عباس محمدصادقی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان سال ۱۴۰۳ تعدادی از طرح‌های زیرساختی استان بوشهر به بهره برداری خواهد رسید.