شناسهٔ خبر: 67127505 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

‌روکش آسفالت آزادراه تبریز ـ زنجان کی بهره‌برداری می‌شود؟

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از روکش آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از آزادراه تبریز زنجان تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اروجعلی علیزاده در بازدید عکاسان خبری استان از روند اجرای این پروژه با اشاره به این‌که 200 کیلومتر از 280 کیلومترطول کل آزادراه تبریز ـ  زنجان در محدوده آذربایجان‌شرقی است، گفت: 53 کیلومتر از این مسیر در سال جاری بهسازی و آسفالت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آزادراه تبریز زنجان از سال 1386 زیر بار ترافیک رفته، افزود: به دنبال عمل نکردن سرمایه‌گذار به تعهدات خود مبنی‌بر رفع نواقصات و مرمت آسفالت، در سفر هیأت دولت به استان مصوب شد مدیریت آزادراه از بانک ملی به دولت واگذار شده و آزادراه روکش آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مقرر شده بود 300 میلیارد تومان از طرف سرمایه‌گذار برای رفع نقاط تخریب‌شده و بحرانی آزادراه تخصیص یابد که بخشی از این پول تخصیص یافته و بخش دیگری در حال تخصیص است.

علیزاده تصریح کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان نیز مقرر شد علاوه بر آن 300 میلیارد تومان، یک هزار و 100 میلیارد تومان نیز برای آسفالت‌ریزی 53 کیلومتر از آزادراه تبریز- زنجان تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه 700 میلیارد تومان از این اعتبار در قالب نقدی و 400 میلیارد تومان در قالب مصالح قیر خواهد بود، اظهار کرد: حدود 250 میلیارد تومان از یک هزار و 100 میلیارد تومان تخصیص یافته و 53 کیلومتر روکش آسفالت از آزادراه در سال جاری کامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای روکش آسفالت کل 200 کیلومتر محدوده آزادراه که در حوزه آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است، گفت: برای این پروژه سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است  که هم‌اکنون چهار پیمانکار مشغول اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در آزادراه تبریز زنجان هستند و مناقصه انتخاب پیمانکار به ارزش هزار میلیارد تومان نیز در حال انجام است.

علیزاده خاطرنشان کرد، تا پایان سال 1405 شش خط رفت‌وبرگشت 200 کیلومتر از آزادراه تبریز زنجان آسفالت‌ریزی شده و با کیفیت مطلوب در اختیار کاربران جاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/