شناسهٔ خبر: 67092597 - سرویس ورزشی
منبع: دانشجو | لینک خبر

کاویانی‌نژاد ملی‌پوش کشتی فرنگی در المپیک پاریس شد

باتوجه به شکست محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری در رقابت‌های بین‌المللی رنکینگ اتحادیه جهانی در مجارستان امین کاویانی‌نژاد ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در المپیک پاریس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، بر اساس فرایند انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری برای تعیین حریف امین کاویانی‌نژاد در انتخابی تیم ملی به منظور مشخص شدن ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در المپیک پاریس عازم رقابت‌های بین‌المللی رنکینگ اتحادیه جهانی در مجارستان شدند، اما شکست خوردند و شانس رویارویی با کاویانی‌نژاد و حضور در المپیک پاریس را از دست دادند تا کاویانی‌نژاد ملی‌پوش ایران لقب بگیرد.

شرط رویایی گرایی و مختاری در انتخابی با کاویانی‌نژاد کسب مدال طلا در این تورنمنت بود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ روبرت فریتچ دارنده مدال نقره جهان (۷۲ کیلوگرم) از مجارستان را مغلوب کرد، اما در دور بعد با نتیجه ۶ بر یک مغلوب سانان سلیمان اف، دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان شد و باید منتظر حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال باشد تا نیز بتواند در گروه بازنده برای کسب مدال برنز به میدان برود.

محمدرضا مختاری دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتیجه ۱۰ بر صفر پاول پوکلاویچ از کرواسی را مغلوب کرد، اما در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب نائو کوساکا، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ژاپن شد و باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

شرایط انتخابی وزن ٧٧ کیلو به شرح زیر بود:

با عنایت به محرومیت و تعلیق محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری و در راستای گزینش شایسته‌ترین ظرفیت‌های فنی منطبق بر عدالت، نظر به ارزیابی فنی مثبت کادر فنی در خلال اردوی آماده‌سازی، چرخه انتخابی این وزن به صورت زیر خواهد بود:

۱. گرایی و مختاری به تورنمنت مجارستان اعزام خواهند شد. اگر کشتی‌گیری مدال طلا کسب کند، طبق چرخه، رقابت انتخابی درون اردویی بین این کشتی‌گیر و امین کاویانی‌نژاد برگزار خواهد شد. کاویانی نژاد به یک پیروزی و حریف وی به دو پیروزی در این مسابقه نیاز دارند.

با توجه به بازه زمانی کوتاه تا رقابت‌های المپیک پاریس (۴۵ روز) تاریخ رقابت مرحله نهایی سوم تیرماه در محل کمپ تیم‌های ملی خواهد بود.

انتهای پیام/