شناسهٔ خبر: 67056293 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

ایران به تعهدات هسته‌ای خود پای بند بوده است

امام جمعه کرج، گفت: ایران اسلامی به تمام تعهدات خود در توافق‌نامه پادمان پای‌بند بوده، اما سه کشور اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان کرج با اشاره به اینکه این روزه‌ها با توجه به شرایط حال حاضر باید به تمام جوانب ، موضع‌گیری‌های خارجی و داخلی دقت بیشتری شود، اظهار داشت: ایران اسلامی به تمام تعهدات خود در توافق‌نامه پادمان پای‌بند بوده، اما سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در شورای حکام آژانس انرژی اتمی بر علیه ایران قطعنامه صادر کردند.

وی بیان کرد: اهداف خاصی در این زمینه با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد که ما باید مراقبت باشیم تا با انتخاب غلط در دامن غرب گرفتار نشویم تا آنها به منافع خود دست پیدا نکنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ایران اسلامی دارای انرژی صلح آمیز هسته‌ای است و اجازه مداخله به هیچ کشوری را در این زمینه نمی‌دهد، گفت: مردم باید مراقب  تعریف‌های هدفمند از رئیس جمهور شهید باشند.

وی با توجه به اینکه با اندک تعملی به سال‌های گذشته خواهیم دید که افرادی که چیزی نمی‌گفتند در چنین شرایطی در حال تکریم هستند، گفت: برخی در مقام بیان القا می‌کنند که کشور مشکلات و معضلات اقتصادی داشته، اگر چه رئیس جمهور شهید شخصیتی خوب داشته،  اما نتوانست کارهای کشوری را به خوبی انجام دهد.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه این افراد القا می‌کنند که باید وارد عرصه شوند تا کمبودها جبران شوند، اما مردم باید هوشیار باشند و این دورغ‌ها و انحرافات را باور نکنند، بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید مانند آیت‌الله رئیسی فسادستیز  و مدیری جهادی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه باید به برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های کلان برای تحکیم بنیان خانواده توجه شود تا خانواده بستر رشد افراد سالم  در جامعه باشد، عنوان کرد: در بسیاری از خانواده‌ها ازدواج بسیار مشکل بوده و جوانان به علل مختلف از ازدواج سرباز می‌زنند به طوری که سنت‌های غلطی که  رواج یافته باید برداشته شود تا جوانان ما بتوانند راحت‌تر ازدواج کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما در این زمینه نقش مهمی دارد، افزود: باید برنام تشویق در زمینه ازدواج تهیه شود، زیرا اگر ازدواج در موقع خود انجام نشود سبب یاس و ناامیدی شده  و رهبر انقلاب بر ازدواج آسان تاکید فراوانی دارند.

امام جمعه کرج با اشاره به حج عامل وحدت مسلمین  بوده است، بیان کرد: کشورهای اسلامی حج را طبق دستور اسلام باید انجام دهند، زیرا دشمنان در تمام سرزمین‌های اسلامی با همکاری مستکبران در تلاش برای ضربه به پیکره اسلام هستند.

حسینی همدانی با توجه به اینکه هر جمعه با  اعلام برائت از مشرکان با فریاد مرگ بر آمریکا باید زده شود تا فلسطین و کودکان غزه بدانند دنیای اسلام از آنها  پشتیبانی می‌کند، بیان کرد: قرآن کریم نیز کسانی که مسلمانان را آواره می‌کنند لعن  و نفرین می‌کند و ما نیز با تبعیت از قرآن فریاد مرگ براسرائیل سرمی‌دهیم.

وی با اشاره به مراجعات مردمی در خصوص قطعی آب در استان بیان کرد: برای قطعی آب از قبل باید اطلاع‌رسانی شود و اگر زمان قطعی آب طولانی بود منبعی از آب برای تامین آب شرب مردم باید پیش‌بینی شود.

امام جمعه کرج به مشکلات سگ‌های ولگرد در سطح استان نیز  اشاره کرد و گفت: این سگ‌ها باید جمع‌آوری و عقیم‌سازی شوند.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه بهداشت البرز در سال گذشته 370 هزار گزیدگی حیوانات گزارش کرده که 75 درصد سگ گزیدگی بوده است، بیان کرد: سگ‌گردانی در بوستان‌ها سبب ناهنجاری و مزاحمت برای حریم زندگی دیگران درست می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد این نوع سگ‌ها را در آپارتمان‌های خود نگهداری می‌کنند، عنوان کرد: این کار درست نیست و باید احترام همسایه و حقوق دیگران رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با توجه به ضرورت نظارت بر وضعیت مسکن و اجاره بها و جابه‌جایی مستاجران، گفت: در فصل جابه‌جایی مستاجران هستیم و بنگاه‌داران قیامت را در نظر بگیرند و صاحبخانه‌ها نیز همراهی لازم را با مردم داشته باشند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن همراه با اجاره بها از سوی رئیس جمهور شهید ابلاغ شده  است، گفت: این قانون به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده تا اجرا شود، بنابراین در نقل و انتقالات دولت اجرای آن فراموش نشود.

انتهای پیام/