شناسهٔ خبر: 66984672 - سرویس سیاسی
منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات 1403؛ احمدی‌نژاد، اسماعیلی، مقیمی، صادقی و زریبافان ثبت‌نام کردند/ ثبت نام از ۱۰ داوطلب در چهارمین روز /قوچانی: «انتخابات پیش رو به نوعی بازسازی و اصلاح است»/ زاکانی: «به دعواهای سیاسی نه ورود پیدا می‌کنم و نه آنها را زیبنده می‌دانم»

صاحب‌خبر -

شفقنا_ چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح یکشنبه – ۱۳ خرداد – در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

‌به گزارش شفقنا، چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی از ۸ صبح یکشنبه – ۱۳ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت که در سه روز گذشته ثبت‌نام ۱۷ کاندیدا در انتخابات قطعی شده است. محمدرضا صباغیان و قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان و عبدالناصر همتی ، عباس مقتدایی، سعید جلیلی، محمد خوش‌چهره، محمود احمدی‌بیغش و علی لاریجانی ، سید احمد رسولی نژاد، مسعود پزشکیان، سید وحید حقانیان، حبیب الله دهمرده، علیرضا زاکانی، سید محمدرضا میر تاج الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی.اسامی این ۱۷ کاندیدا را تشکیل می‌دهند.

گزارش تصویری: ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری

گزارش تصویری : ثبت نام اسماعیلی، وزیر ارشاد در انتخابات ریاست جمهوری

گزارش تصویری : چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرد

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

مسعود زریبافان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد

مسعود زریبافان، سخنگوی جمعیت امنا با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

حضور محمود صادقی در ستاد انتخابات کشور

محمود صادقی نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

«حضور مقیمی» در ستاد انتخابات

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

«خلیلیان» وارد ستاد انتخابات شد

صادق خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

شاهوردی وارد وزارت کشور شد

سرتیپ شاهوردی معاون اسبق هماهنگ کننده ارتش و فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات نیروی زمینی ارتش برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

«محمدیاری» وارد ستاد انتخابات شد

«حسن محمدیاری» نماینده تالش در مجلس یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

ثبت‌نام قاسم‌زاده در انتخابات ریاست جمهوری

«حسینعلی قاسم‌زاده» نماینده مجلس هفتم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ثبت‌نام محفوظی در انتخابات ریاست جمهوری

سید مجتبی محفوظی نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

«صوفی» در انتخابات ثبت‌نام کرد

«علی صوفی» وزیر اسبق تعاون در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ثبت نام پور ابراهیمی در انتخابات ریاست جمهوری

محمدرضا پور ابراهیمی نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

ثبت‌نام میرزایی در انتخابات

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

زاکانی:«من به دعواهای سیاسی نه ورود پیدا می‌کنم نه این دعواها را زیبنده می‌دانم»

زاکانی به ایلنا گفت:«باید در جهت آن کارهایی که آقای رئیسی می خواست انجام دهد حرکت شود و تحولات بزرگی که ایشان داشتند صورت گیرد.واقع امر این است که من به دعواهای سیاسی نه ورود پیدا می‌کنم نه این دعواها را زیبنده می‌دانم.»

سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون ۳۶ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه داشتند

محسن اسلامی در ظهر چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: تاکنون ۳۶ نفر به ستاد انتخابات کشور مراجعه داشتند که از این میان از ۱۰ نفر ثبت نام به عمل آمد.

وی اسامی ۱۰ داوطلب ثبت نامی امروز را اعلام کرد و گفت: در چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسین افشارزاده، حسینعلی قاسم زاده، محمود احمدی نژاد، ایرج سفلی شاهوردی، محمود صادقی، صادق خلیلیان، سیدمحمد مقیمی، حسن محمدیاری در ستاد انتخابات حضور یافتند و ثبت نام کردند.

قوچانی:«انتخابات پیش رو به نوعی بازسازی و اصلاح و تغییر روند نادرستی است که در آن انتخابات رخ داد»

محمد قوچانی به جماران گفت:«انتخاباتی  که در پیش داریم فرصتی است برای تجدید انتخابات سال ۱۴۰۰. فکر می‌کنم انتخابات پیش رو به نوعی بازسازی و اصلاح و تغییر روند نادرستی است که در آن انتخابات رخ داد و منجر به تشکیل دولتی شد – با تمام احترامی که برای رئیس مرحوم آن دولت از لحاظ شخصی  و انسانی قائلم- که در اداره کشور قدرتمند نبود. شعار «دولت قوی» که شعار این دولت بود، حداقل در این سه سال مصداق پیدا نکرد. مهم‌ترین ضعف هم مسأله‌ای بود که در حوزه رقابت سیاسی پیش آمده بود و جمهوریت نظام را تهدید می‌کرد. این  انتخابات فرصتی است در اختیار ما تا این مسیر را اصلاح کنیم.»

یک جامعه شناس:«چه کسی می تواند رییس جمهور ایران باشد؟»

ابراهیم بای سلامی در روزنامه اعتماد نوشت:«واقعيت اين است كه با فرآيند تباهي سياسي جاري كه در دهه اخيردر ايران شدت يافته است، نا اميدي نسبت به اصلاح اموركشور و كاهش مشاركت و نقش مردم در سياست‌گذاري و انتخاب و عزل حاكمان و نمايندگان درايران به صورت معناداري گسترش يافته است. فرآيند موسوم به خالص‌سازي يا يكدست‌سازي حكومت كه با انتخاب ابراهيم رييسي به مقام رياست‌جمهوري شدت گرفته بود و هزينه‌هاي فراواني براي ملت داشت، در ايجاد تحول براي توسعه جامعه شكست خورد و در يك كلام دولت رييسي موفق نشد در شاخص‌هاي كلان و راهبردي از جمله تمايل بخش خصوصي به سرمايه‌گذاري داخلي و جذب سرمايه‌گذاري خارجي كه شاخص اصلي ارزيابي برنامه‌ها‌ي توسعه و تحول مثبت در كشور است پيشرفتي ايجاد كند.»

 

اخبار روزهای گذشته در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری را در زیر بخوانید:

گزارش تصویری: ثبت نام عبدالناصر همتی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تصاویر: ثبت نام علی لاریجانی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تصاویر: ثبت نام «علیرضا زاکانی»در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تصاویر: ثبت نام مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تصاویر: ثبت نام «وحید حقانیان»در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گزارش تصویری ۸: سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ راهنمای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری/ قائمی: «گمانه‌زنی‌ها درباره حضور زاکانی در انتخابات ریاست‌جمهوری قوی است»/ سیاوشی: «اگر شورای نگهبان کمک کند در انتخابات پیش رو می‌تواند یک صحنه بهتر در کشور رقم بخورد»/ مهاجری: «تنها یک سونامی سیاسی می‌تواند باعث رشد شدید مشارکت مردم در انتخابات باشد»

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ وزیر کشور دستور شروع انتخابات را صادر کرد/ کاندیداتوری جلیلی قطعی شد؟/ «ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، حضوری انجام می‌شود»

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ تصمیم نهایی اصلاح طلبان پس از ثبت نام ها / کم رنگ شدن احتمال کاندیداتوری قالیباف / نو اصوگرایان در تامل / ارزیابی حضور حسن روحانی

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ احتمال نامزدی محمد رضا ظفرقندی و جدی تر شدن محمد صدر / میراحمدی رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور شد

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری/ جلیلی و کواکبیان ثبت‌نام کردند

 

آخرین اخبار از انتخابات ۱۴۰۳؛ لاریجانی و همتی ثبت نام کردند/ جامعه اسلامی مهندسین: «ما وارد مذاکره با مصداق‌ها نشدیم اما درباره مصادیقی که در مظان بودند بررسی داشتیم»

آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۳؛ حقانیان، پزشکیان، زاکانی و رسولی‌نژاد ثبت‌نام کردند/ضرغامی:«شورای نگهبان بعضی از رویه‌های گذشته‌اش را اصلاح کند»