شناسهٔ خبر: 65968365 - سرویس فرهنگی
منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

سانحه‌ی سورتمه تالش در نوروز ۱۴۰۳

صاحب‌خبر -

«مسافران نوروزی در شهر تالش برای استفاده از خدمات سورتمه ریلی پارک جنگلی سیاهداران با مشکل مواجه شده‌اند و نمی‌توانند به موقع مسیر خود را پیدا کنند.»

طاها عبداللهی در سایت حکایت گیلان نوشت: بنابر گفته مسافری از شیراز مسیر دسترسی به این جاذبه گردشگری تابلوی راهنما ندارد و مکان یاب های موبایل داخلی نشان و گوگل‌مپ هم مسیر را اشتباهی نشان می‌دهند و با خیابان بن بست مواجه می‌شوند.

محمد حسینی، خبرنگار مقیم تالش درباره این مشکل می‌گوید: مسیر دسترسی سورتمه ریلی از خیابان مصطفی خمینی است ولی بیشتر مسافران به اشتباه وارد خیابان شهید دکتر چمران می‌شوند و ما در حال آدرس دهی به رانندگان سرگردان هستیم. این خبرنگار مقیم تالش می‌افزاید: مجموعه گردشگری سیاهداران تابلوی راهنما ندارد و هر ساله این موضوع تکرار می‌شود ولی کسی تاکنون کاری نکرده است.

البته مشکل به همین هم ختم نشده و سورتمه ریلی چالش‌های دیگری هم دارد. بخشی از مسافران حاضر به پرداخت ورودی به پارکینگ این جاذبه گردشگری نیستند و ترجیح می‌دهند تا خودروهای خود را خارج از پارکینگ بگذارند و با پای پیاده به داخل این مجموعه بروند. مبلغ ورودی به این مجموعه ۵۰ هزار تومان به ازای هر خودرو است که توسط شهرداری تالش دریافت می‌شود.
البته سورتمه ریلی مشکلات دیگری نیز دارد. هفته پیش در این جاذبه یک حادثه نیز به وجود آمد و دو تن از مسافران مصدوم شدند. ماجرا از این قرار است که یکی از مسافران سوار بر کابین با سرعت به کابین جلویی برخورد کرده و یک زن مصدوم شده است که پای آمبولانس اورژانس تالش به موضوع باز شده است. شرکت سهامی عمران و توسعه تالش مالک این سورتمه ریلی و شریک شهرداری تالش است که تاکنون نتوانستند به نقطه مشترکی برسند و این مسافران هستند که سرگردان می‌شوند.»

انتهای پیام