شناسهٔ خبر: 65487127 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

نتایج انتخابات ۱۴۰۲ مجلس در استان گلستان

نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه مختلف استان گلستان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، نتایج انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 6 حوزه انتخابیه استان گلستان اعلام شد.

براین اساس میزان مشارکت و حضور مردم استان گلستان در انتخابات دیروز بیش از 54 درصد بوده است.

نتیجه نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان:

کمال آخوند غراوی

آیت الله سیدمحسن طاهری

در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا:

رمضانعلی سنگدوینی و عبدالغفور امان زاده

در حوزه انتخابیه علی آبادکتول:

رحمت نوروزی

در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان:

عبدالجلال ایری

در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه:

سیدنجیب حسینی

حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر:

جمشید قائم مقام

در حوزه انتخابیه گنبدکاووس:

عبدالحکیم آق ارکاکلی و قرجه طیار به دور دوم راه یافتند.

 اسماعیل نادری عصر امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از مردم حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا برای حضور در پای صندوق‌های رای اظهار داشت: حماسه 11 اسفند تبلوری از عزت، غرور و  ولایت‌پذیری مردم ایران اسلامی بوده و به همگان نشان داد که این مردم استوارتر از همیشه پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی با اشاره به پایان شمارش آرای ماخوذه از 382 شعبه این حوزه انتخابیه گفت: تعداد کل تعرفه‌های مصرف شده 220988 تعرفه و کل آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه 220350 رای بود که پس از شمارش آرا رمضانعلی سنگدوینی 54843 رای و عبدالغفور امان‌زاده 51582 رای را کسب کردند.

فرماندار گرگان افزود: همچنین  منصور خمری حائز 47813 رای شد و ابوذر فردوسی 21891 رای، غلامرضا منتظری 19945 رای و  صاحب حجتی با 19532 رای، حائز بالاترین تعداد آرا شدند. در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، جمع آرای مأخوذه صحیح 220350 بود.

نادری ضمن تبریک به منتخبان مردم تصریح کرد: با وجود همه هجمه‌ها و تلاش‌های دشمنان برای پایین آمدن مشارکت در انتخابات اما این مردم با حضور خود حماسه دیگری خلق کردند و اکنون نوبت مسئولان به‌ویژه نمایندگان است که تلاش مضاعفی برای حل مشکلات مردم داشته باشند و گره‌های زندگی آنان را باز کنند.

یادآور می‌شود، استان گلستان 7 نماینده در 6 حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و همچنین 2 نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارند.

انتهای پیام/581/