روزنامه جهان صنعت از حربه تبلیغاتی دولت انقلابی رئیسی رونمایی کرده است.
به گزارش جهان صنعت، «دلار ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی» و «تورم سهرقمی» آخرین حربه تبلیغاتی «دولت انقلابی» یا به بیان دقیقتر «حاکمیت یکدست» است برای کنترل توجیه وضعیت بحرانزده اقتصاد ایران. ادعایی که فارغ از آنکه روشن نیست بر چه اساس و بنابر چه منطق اقتصادی، در ۲۴ تا ۴۸ ساعت گذشته، چند نوبت از چند تریبون مطرح شده، دستکم به همین دلیل که در یک بازه زمانی کوتاه و از چند ناحیه و تریبون گوناگون مطرح شده که همگی بهنحوی در رده حامیان دولت انقلابی دستهبندی میشود، میتواند راهبردی تبلیغاتی باشد که احتمالا به پیشنهاد اتاقهای فکر و تیم رسانهای دولت انقلابی تجویز شده تا بهنحوی با نشان دادن تصویری بهظاهر بحرانیتر از آنچه اکنون با آن دست به گریبانیم، تاحدودی این اوضاع متلاطم و ناگوار را کنترل کنند.
این روزنامه افزوده است: اتاق فکر رسانهای دولت انقلابی به این نتیجه رسیده که احتمالا تنها راه چاره این دولت برای کنترل نارضایتی گسترده شهروندان نسبت به اوضاع نامساعد و متلاطم معیشتی و اقتصادی کشور، این است که به قول معروف «به مرگ بگیرند» تا مگر ملت به «تب راضی شوند!» غافل از آنکه در همین فرهنگ غنی ایرانی و در میان گنجینه امثال و حکم و زبان شیرین فارسی، همچنین از اینکه «بالاتر از سیاهی، رنگی نیست» نیز صحبت بسیار است و آنگاه که «آب از سر گذشت»، تفاوتی نیست که «یک وجب» باشد یا بسیار بیش از این. به بیان دیگر، اوضاع معیشت ایرانیان و حال و روز اقتصاد ایران با همین دلار ۵۰ هزار تومانی و تورم دورقمی نیز چنان وخیم و نامساعد است که در عمل تفاوتی نخواهد کرد، اگر دلار بر فرض چندبرابر گرانتر شود و تورم، چند برابر بیشتر؛ چه آنکه همین حالا هم میلیونها شهروند این مملکت قادر به تامین معاش خود نیستند و طبیعتا اگر اوضاع از این وخیمتر شود، اگرچه احتمالا چند میلیون نفر نیز به این جمعیت بزرگ افزوده خواهند شد، اما تفاوت چندانی در اوضاع دردناک آن اکثریت ناتوان از تامین معاش نخواهد داشت.