شناسهٔ خبر: 63539297 - سرویس بین‌الملل
منبع: آریا | لینک خبر

چهل و سومین روز جنگ غزه؛

وحشت رژیم صهیونیستی از گشوده شدن جبهه سوم

صاحب‌خبر -
وحشت رژیم صهیونیستی از گشوده شدن جبهه سوم

خبرگزاری آریا-سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به این که جنگ در غزه پیچیده است، گفت: ما کشته شدن 372 نظامی ارتش در جریان حمله به غزه را به خانواده های آنها اطلاع دادیم.
  به گزارش­ خبرگزاری آریا به گزارش شبکه تلویزیونی «المیادین»، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند بیم گشوده شدن جبهه سوم [جنگ با مبارزان فلسطینی] در کرانه باختری رود اردن وجود دارد.
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، گزارش داد: برت مک گورک نماینده آمریکا در امور خاورمیانه در سخنرانی خود در نشست «گفتگوی منامه 2023»، مدعی شد: آن چه را که در غزه رخ می‌دهد، جنبش حماس با حمله هولناک در هفتم اکتبر آغاز کرد. بازگشت به اوضاع پیش از هفتم اکتبر گذشته، صورت نخواهد گرفت.
مک‌گورک افزود: حماس بود که جنگ را آغاز کرد و باید اسیران را آزاد کند و مسئولان حمله هفتم اکتبر را تحویل دهد. قطر برای میانجی‌گری به منظور آزادی اسرا نزد حماس تلاش می‌کند. آزادی شمار زیادی از اسیران در غزه باعث توقف تاثیرگذار درگیری‌ها خواهد شد. کوچ اجباری اهالی غزه و کمتر کردن مساحت این منطقه را رد می‌کنیم و اشغال مجدد آن را نخواهیم پذیرفت. باید کرانه باختری و نوار غزه تحت اداره حکومت یکپارچه فلسطین قرار گیرد.

بورل: تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره نوار غزه اعلام آمادگی کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر سخنرانی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا در «گفتگوی منامه 2023» را به طور مستقیم پخش کرد.
وی با اشاره به اینکه مرحله کنونی نیازمند اقدامات عملی برای رسیدن به راه حل برپایی دو کشور است، افزود سخن گفتن از راه حل دو کشوری بدون اقدامات عملی، فایده‌ای ندارد.
بورل همچنین گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله به من تاکید کرد برای اداره نوار غزه آمادگی دارد.

گریه‌های بی امان دخترکی که پدرش زیر آوار مانده است
کانال تلگرامی القسطل با انتشار تصاویری نوشت: این دخترک برای پدرش گریه می‌کند که زیر آوار خانه اش پس از تخریب آن در حملات رژیم اشغالگر گرفتار شده است.

وزیر خارجه اردن: هیچ چیز، جنگ در غزه را توجیه نمی‌کند
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، گزارش داد: ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در سخنرانی خود در نشست «گفتگوی منامه 2023» گفت: جنگ اسرائیل علیه نوار غزه دفاع از خود نیست، بلکه تهاجم آشکار است. هیچ چیزی جنگ در غزه را توجیه نمی‌کند و باعث تحقق امنیت برای اسرائیل نخواهد شد. اولویت، توقف تهاجم به نوار غزه و ورود فوری کمک‌های بشردوستانه به این منطقه است.
الصفدی افزود: حماس یک اندیشه است و با زور سلاح نمی‌توان، اندیشه را از بین برد. نمی‌توانیم درک کنیم که اسرائیل چطور می‌خواهد هدف خود را درباره نابودی حماس عملی کند. اجازه کوچ اجباری فلسطینیان را نخواهیم داد و هر کاری بتوانیم با همکاری مصر به این منظور انجام خواهیم داد.

تظاهرات در ایستگاه اصلی متروی واشنگتن
برای اعلام حمایت از اهالی نوار غزه، تظاهراتی در برابر ایستگاه اصلی متروی واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ده‌ها نفر با تظاهرات در برابر ایستگاه اصلی متروی واشنگتن، با اهالی نوار غزه همبستگی و حمایت دولت آمریکا از اسرائیل را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان بر مخالفت با سیاست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در برابر جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، تاکید کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، همچنین استفاده واشنگتن از پول‌های مالیات دهندگان آمریکایی برای حمایت از عملیات نظامی اسرائیل در فلسطین اشغالی را محکوم کردند.
نیرو‌های امنیتی آمریکا همزمان با برگزاری این تظاهرات، با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی، ورودی‌های اصلی این ایستگاه را بستند.

اسرائیل برای جلوگیری از شیوع وبا اجازه ورود سوخت به میزان محدود به غزه را می‌دهد
به گزارش الحدث یک بیانیه اسرائیلی می‌گوید تصمیم اسرائیل برای اجازه ورود میزان محدودی از سوخت به غزه با هدف پاسخ به نیاز‌های سازمان ملل برای حمایت از زیر ساخت‌های مربوط به آب و شبکه فاضلاب است.
رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مسئول بلند پایه این رژیم اعلام کردند اسرائیل برای جلوگیری از شیوع وبا در منطقه می‌خواهد به صورت حداقلی از شبکه‌های آب و فاضلاب غزه حمایت کند.
این مسئول تاکید کرده است این حمایت مانع از گسترش وبا در غزه و دربین سربازان اسرائیلی و سپس در داخل اسرائیل خواهد شد.

 بازداشت معترضان به عملکرد شبکه فاکس نیوز
کانال تلگرامی الجزیره فارسی با انتشار تصاویری نوشت: معترضانی که در اعتراض به شیوه پوشش خبری جنگ غزه توسط شبکه فاکس‌نیوز وارد دفتر این شبکه شده بودند، بازداشت شدند.

گاردین: ارتش اسرائیل نتوانسته مدرکی در مورد وجود مقر حماس در بیمارستان الشفا ارائه کند
روزنامه گاردین در تحلیلی به قلم "جولیان برگر" در پایگاه اینترنتی خود نوشت: هر چند ارتش اسرائیل مدعی شده بود بیمارستان الشفای غزه مقر اصلی حماس برای برنامه ریزی و انجام حمله به اسرائیل در روز هفتم اکتبر بوده است، اما تاکنون هیچ سند و مدرکی برای اثبات این ادعای ارتش اسرائیل ارائه نشده است. نیرو‌های اسرائیل قبل از تصرف مجتمع درمانی دارالشفا به شکلی گسترده تلاش می‌کردند چنان القا کنند که این مجتمع درمانی محل استقرار مقر‌های حماس است و از این مقر‌ها حملات ضد اسرائیل برنامه ریزی شده است.
تاکنون ارتش اسرائیل نتوانسته مدرکی برای اثبات این ادعای خود ارائه کند. تصاویر و ویدئو‌هایی که ارتش اسرائیل تاکنون در این زمینه ارائه کرده است، تنها نشان می‌دهند که تنها چند قبضه اسلحه در تمام این بیمارستان کشف شده که اکثرا سلاح‌های کمری بوده اند. ارتش اسرائیل قبل از تصرف این مجتمع درمانی در غزه تلاش می‌کرد چنان وانمود کند این بیمارستان مقری نظامی است که به همه تجهیزات موردنیاز مجهز شده است.
نویسنده تحلیل روزنامه گاردین نوشت حتی اسناد و ویدئو‌هایی که ارتش اسرائیل تاکنون برای اثبات ادعاهایش درباره بیمارستان دارالشفا ارائه کرده است شک و تردید‌های زیادی را ایجاد کرده اند.
تحلیل شبکه بی بی سی درباره بخشی از این تصاویر نشان داد یکی از ویدئو‌ها که سخنگوی ارتش اسرائیل در آن مدعی است یک محموله تسلیحاتی در زیر دستگاه ام آر آی بیمارستان شفا کشف شده است، چند ساعت قبل از ورود خبرنگاران به بیمارستان مذکور برای دیدن اسناد ارتش اسرائیل در این بیمارستان فیلمبرداری شده است.
ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد ویدئو‌هایی که درباره کشف سلاح در بیمارستان الشفا منتشر کرده است، تصاویری خام هستند که هیچ نوع ادیتی بر روی آن‌ها انجام نشده است، اما تحلیل و بررسی شبکه بی بی سی افشا کرد که این ادعای ارتش اسرائیل دروغ است و همه این تصاویر هم مجموعه‌ای از تصاویر و ویدئو‌های مختلف هستند که ارتش اسرائیل آگاهانه آن‌ها را ادیت کرده و در کنار هم قرار داده است.

 مدیر سابق در وزارت خارجه آمریکا: استعفایم بر سر امکان کشته شدن غیرنظامیان در غزه بود
به گزارش نیویورک تایمز، جاش پل مدیر سابق در وزارت خارجه آمریکا در مقاله ای در این نشریه نوشت علت استعفای وی، امکان کشته شدن غیرنظامیان در اثر کمک های آمریکا به اسرائیل در جنگ غزه بود.
وی در این مقاله نوشت: ”می دانستم که کمک های نظامی آمریکا به جنگ غزه باعث کشته شدن غیرنظامیان می شود از این رو کناره گیری کردم.“

تصاویر انتقال پیکر‌های شهدا به بیمارستان شهدای الاقصی
شبکه تلویزیونی الجزیره، تصاویری از انتقال پیکر‌های شهدای فلسطینی به بیمارستان شهدای الاقصی در شهر خانیونس در جنوب نوار غزه پخش کرد.

تجمع و تظاهرات در دست کم 63 شهر مغرب برای حمایت از غزه
بیش از 130 تجمع اعتراض آمیز و تظاهرات برای حمایت از غزه در برابر تجاوز اشغالگران صهیونیستی در 63 شهر مغرب برپا شد.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطینی سند به نقل از سازمان حمایت از مسائل امت اسلامی در مغرب نوشت: این تظاهرات با شعار مقابله با حمله به بیمارستان ها، محاصره و کوچ اجباری به منظور پاسخ به فراخوان سازمان حمایت از مسائل امت اسلامی مغرب برای حمایت از غزه در برابر اشغالگران صهیونیستی برپا شد.
تظاهرکنندگان ضمن سردادن شعار‌هایی در اعلام همبستگی با شهدای غزه در ششمین جمعه خشم، از دولت مغرب خواستند توافقنامه‌های عادی سازی روابط با اسرائیل را متوقف کند.

به هلاکت رسیدن فرمانده تیپ واکنش سریع رژیم صهیونیستی
کانال تلگرام شمس نیوز به نقل از رسانه‌های عبری زبان نوشت: ژنرال «دانیل شیوعا» فرمانده تیپ واکنش سریع کشته شد. تعدادی از نظامیان صهیونیست هم که در بیت لاهیا، شمال نوار غزه تجمع کرده بودند، هدف حمله پهپاد انتحاری گردان‌های القسام موسوم به «زواری» قرار گرفتند و کشته یا زخمی شدند.

مقام سازمان ملل: درباره نکبت دوم در غزه هشدار دادیم
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، فایننشال تایمز به نقل از یک مقام سازمان ملل نوشت: در گفتگوها با آمریکا درباره ایجاد منطقه امن، درباره نکبت دوم در غزه هشدار دادیم.
این مقام سازمان ملل افزود: فکر نمی کنیم اسرائیل به آوارگان اجازه دهد به مناطق شمال نوار غزه بازگردند. اسرائیل می گوید به دنبال سران حماس در جنوب نوار غزه است که این حرف به معنای بیرون کردن مردم از آنجاست.

هشدار مقامات آمریکایی و عربی به رژیم صهیونیستی درباره اشغال مجدد غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رویترز به نقل از مقامات آمریکایی و عربی هشدار داد اسرائیل در صورت شکست حماس و اشغال غزه بدون طرح‌های معتبر، با خطر روبرو شدن با شورش خونبار، مواجه خواهد شد.
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت، اسرائیل باید مسئولیت فراگیر نظامی در نوار غزه را حفظ کند.

تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در اردن در محکومیت حمله به غزه
شبکه العربی در صفحه خود در یوتیوب نوشت: این تصاویری از تجمعی بی صدا در اطراف سفارت اسرائیل در پایتخت اردن، در محکومیت حمله اسرائیل به منطقه غزه است.

ضرب الاجل یک ساعته رژیم صهیونیستی برای تخلیه مجتمع بیمارستانی الشفاء
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: ارتش اشغالگر اسرائیل، برای تخلیه پزشکان، بیماران و آوارگان از مجتمع بیمارستانی الشفاء در شهر غزه ضرب الاجل یک ساعته تعیین کرد.

تظاهرات در شهر‌های مختلف یمن برای همبستگی با ملت فلسطین
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، روز گذشته، تظاهرات و تجمع‌هایی در شهر‌های مختلف یمن برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و محکوم کردن کشتار‌های مستمر نظامیان اشغالگر اسرائیلی در حق غیرنظامیان در نوار غزه، برگزار شد.
تجمع‌های اعتراض آمیز در میدان الحریه شهر تعز برگزار شد. یمنی‌ها پس از نماز جمعه در شهر مأرب، تظاهرات کردند و خواستار توقف کشتار‌های نظامیان اشغالگر در حق غیرنظامیان از اهالی غزه شدند. استان الضالع در جنوب یمن هم شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست حمایت همه جانبه از مقاومت فلسطینی بود. شرت کنندگان در این تظاهرات با محکوم کردن عملیات تروریستی اشغالگران اسرائیلی، بر لزوم پایان محاصره نوار غزه و بازگشایی دائم گذرگاه رفح به منظور ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به نوار غزه، تاکید کردند.
تظاهرکنندگان، یورش نظامیان اشغالگر به مجتمع بیمارستانی الشفاء را جنایت جنگی توصیف کردند.

معترضان در یک مرکز تجاری در پاریس خواستار توقف تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه شدند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، فعالان با تظاهرات در یکی از مراکز تجاری پاریس، با سر دادن شعار‌هایی خواستار توقف فوری تهاجم اسرائیل به نوار غزه شدند. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی، جنگ علیه غزه را محکوم و آن را نسل کشی توصیف کردند.
این فعالان درباره تلاش برای کوچ اجباری اهالی نوار غزه هشدار دادند. تظاهرکنندگان همچنین توقف جنایت‌های مستمر اسرائیل را که بدون بازخواست صورت می‌گیرد، خواستار شدند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات، حمایت‌های دولت‌های غربی از اسرائیل را محکوم کردند. تظاهرکنندگان، آنچه را که در غزه رخ می‌دهد، هولوکاست جدید توصیف کردند.

تظاهرات هزاران معترض حامی فلسطین در مقابل ایستگاه پن در نیویورک
به گزارش بخش تصویری ایندیپندنت، هزاران معترض حامی فلسطین جمعه شب در مقابل ایستگاه پن در نیویورک تظاهرات کردند.

تظاهرات در شهر اسلو در محکومیت تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، هزاران نفر با برگزاری تظاهرات در برابر پارلمان نروژ در اسلو، با ملت فلسطین ابراز همبستگی کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، تهاجم اسرائیل علیه نوار غزه را محکوم کردند. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی، سکوت جامعه جهانی در برابر کشتار کودکان در نوار غزه را محکوم کردند.
شرکت کنندگان با حرکت در خیابان‌های اسلو به محل اقامت نخست وزیر نروژ رسیدند. تظاهرکنندگان با سر دادن شعار‌هایی از او خواستند برای تضمین آتش بس در غزه، اقدامات بیشتری انجام دهد.

سرنگونی پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی بدست حزب الله لبنان
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: مقاومت اسلامی حزب الله در لبنان اعلام کرد رزمندگان آن با یک فروند موشک، پهپاد اسرائیلی هرمس 450 را که پهپاد رزمی چند ماموریتی است، هدف قرار دادند. حزب الله افزود، افتادن قطعات این پهپاد که با موشک زمین به هوا سرنگون شد، در شمال فلسطین اشغالی مشاهده شد.

پنج کشور خواستار تحقیق دادگاه بین‌المللی کیفری درباره تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه شدند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، کریم خان با صدور بیانیه‌ای گفت، پنج کشور امضاکننده معاهده تشکیل دادگاه بین المللی کیفری خواستار تحقیقات درباره اوضاع کشور فلسطین و حملات اسرائیل به نوار غزه شدند.
کریم خان افزود، آفریقای جنوبی، بنگلادش، بولیوی، مجمع الجزایر کومور و جیبوتی درخواست تحقیقات را ارائه کردند. با دریافت این درخواست، دفتر من تاکید می‌کند هم اکنون در حال تحقیق درباره اوضاع در آنجاست. مجوز تحقیقات من، شامل جنایت‌هایی است که احتمال وقوع آن‌ها در جنگ فعلی وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: تیم‌های تحقیقاتی ما نتوانسته اند وارد نوار غزه و اسرائیل شوند. اسرائیل عضو دادگاه بین المللی کیفری نیست.

حملات اسرائیل به نوار غزه، حدود 20 هزار قربانی داشته است
رئیس مرکز دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه گفت بر اساس ارزیابی‌های این مرکز شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حدود 20 هزار نفر است و این رژیم با هدف قرار دادن گروهی غیر نظامیان، گرسنه نگه داشتن مردم و کوچاندن اجباری آنها، به کشتار جمعی مردم در نوار غزه روی آورده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، رامی عبده از استانبول به این شبکه گفت از نظر حقوق بشر بین المللی، اسرائیل سه جنایت مرتبط به کشتار جمعی را مرتکب شد. تعریف کشتار جمعی، هدف قرار دادن گروهی غیر نظامیان با هدف کشتار جمعی آن‌ها و هدف قرار دادن سازمان یافته آنهاست. این همان کاری است که اسرائیل در نوار غزه انجام می‌دهد. ارزیابی‌های موسسه ما این است که این اقدامات، حدود 20 هزار قربانی داشته است. آمار اعلام شده از جانب وزارت بهداشت، 12 هزار نفر کشته شده اند. اما وزارت بهداشت کشته شدگان در چهار روز گذشته را برنشمرده است. افزون بر آن، بر اساس ارزیابی‌های ما، حدود چهار هزار و پانصد نفر زیر آوار‌ها هستند. در نتیجه، در خصوص کشتار جمعی سازمان یافته سخن می‌گوییم که نظامیان رژیم اشغالگر مرتکب آن می‌شوند.

تجمع اعتراض آمیز در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در ژاپن
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شماری از ژاپنی‌های طرفدار مسئله فلسطین با برگزاری تجمع در برابر سفارت اسرائیل در توکیو، به تهاجم این رژیم علیه نوار غزه اعتراض کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع، پرچم‌های فلسطین و پلاکارد‌هایی در دست داشتند که تهاجم اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرده بود. تجمع کنندگان همچنین آمریکا و موضع رسمی دولت ژاپن در برابر جنگ غزه را محکوم کردند.
معترضان با سر دادن شعار‌هایی از اسرائیل خواستند جنگ و کشتار کودکان و غیرنظامیان فلسطینی را بلافاصله متوقف کند. معترضان همچنین فریاد آزادی فلسطین سر دادند.

حمله قسام به نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی در یک ساختمان
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، گردان‌های قسام با انتشار تصاویری از درگیری با نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی که داخل ساختمانی در بیت حانون مستقر بودند، از هدف قرار دادن آنان خبر داد.
آخرین آمار شهدای مقاومت تا این ساعت
- شهدای نوار غزه: 12026
کودکان شهید: 5104
زنان شهید: 3300
خبرنگاران شهید: 51
امدادگران (پزشک، پرستار و امدادگر) شهید: 200

- شهدای کرانه باختری: 187
مجروحان غزه: بیش از 30 هزار، 75 درصد کودکان و زنان
آوارگان غزه: یک میلیون و 400 هزار نفر
واحد‌های تخریب شده: 41 هزار و 30 واحد
مراکز درمانی تخریب شده: 135
مراکز دولتی تخریب شده:95 مراکز رسانه ای: 61
مدارس: 255
مساجد: 76
کلیساها: 3

دانش آموزان اسکاتلندی خواستار آتش بس در غزه شدند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دانش آموزان و خانواده‌های آنان در تظاهراتی در شهر گلاسگوی اسکاتلند، بر لزوم توقف درگیری‌ها در نوار غزه تاکید کردند.
شهر اورد بریج نزدیک لندن هم شاهد تظاهرات مشابه صد‌ها نفر از دانش آموزان و خانواده‌هایشان بود. مدارس متعدد در انگلیس شاهد برگزاری تظاهرات مشابه به دعوت سازمان‌هایی بود که از حقوق فلسطینیان حمایت می‌کنند.

ایجاد کمربند آتشین در اطراف بیمارستان اندونزی
کانال تلگرامی فلسطین پست با انتشار ویدئویی نوشت: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حملات مستمر کمربند آتشین در اطراف بیمارستان اندونزی در شمال غزه ایجاد کردند.

نتانیاهو: باید در غزه مانند آلمان و ژاپن تغییر فرهنگی ایجاد شود
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا گفت اوضاع در غزه شبیه اقدام متفقین در اشغال آلمان و ژاپن پس از جنگ جهانی دوم است و تغییر فرهنگی در نوار غزه شبیه تغییری که در آلمان و ژاپن رخ داد، ضروری است.

شمار شهیدان شهر «حمد» در خان یونس به 28 نفر افزایش یافت
به گزارش شبکه تلویزیونی «المیادین» شمار شهیدان ناشی از بمباران شهر «حمد» در «خان یونس» رو به افزایش دارد و به نظر می‌رسد ما با یک جنایت نسل کشی تازه رو به رو باشیم.

تظاهرات هزاران نفر در یونان در حمایت از مردم فلسطین
به گزارش بخش تصویری «خبرگزاری رویترز» حاضران در این تظاهرات که در شهر‌های «آتن» و «تسالونیکی» برگزار شد، با سر دادن شعار و در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و دست نوشته حمایت خود را از مردم فلسطین و غزه نشان دادند.
تظاهرات کنندگان در آتن به طرف سفارت آمریکا در آتن رفتند تا اعتراض خود را به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نشان دهند. حاضران یک پرچم بزرگ از فلسطین را با خود حمل می‌کردند. حاضران در این تظاهرات شعار می‌دادند: فلسطین باید آزاد شود.
در شهر «تسالونیکی» پلیس با تظاهرات کنندگان درگیر شد. پلیس برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد.
پلیس تخمین زد که دست کم 25 هزار نفر در راهپیمایی اعتراضی شرکت کردند که معمولاً به سفارت آمریکا ختم می‌شود، اما امسال معترضان به سمت سفارت رژیم صهیونیستی به اعتراض خود ادامه دادند.

مدیر بیمارستان الوفاء در مرکز غزه شهید شد
به گزارش شبکه تلویزیونی «المیادین»، خبرنگار این شبکه در غزه از شهادت مدیر بیمارستان «الوفاء» خبر داد و گفت: در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این بیمارستان، شماری از پزشکان و آوارگان فلسطینی که به این بیمارستان در مرکز غزه پناهنده شده بودند، زخمی شدند.

 
گردان های قسام: برای یک جنگ طولانی آماده ایم
«ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام، اعلام کرد: نیرو‌های مقاومت 62 دستگاه تانک و خودروی نظامی اسرائیل را در محور‌های گوناگون شهر غزه ظرف چهار روز گذشته شکار و 9 نظامی صهیونیست را کشته اند.
گردان‌های قدس نیز خبر داد مبارزانش وارد درگیری‌های شدیدی با نظامیان صهیونیست در چندین محور در شمال شهر غزه به ویژه در اردوگاه الشاطئ شده اند و نیرو‌های مقاومت فلسطین در چندین محور موفق شدند خسارت‌ها و آسیب‌هایی را به صهیونیست‌ها وارد کنند. نبرد همچنان ادامه دارد و گردان‌های قسام اعلام کردند برای یک جنگ طولانی آمادگی دارند.

سخنگوی ارتش صهیونیستی: جنگ در غزه پیچیده است
به نقل از الجزیره مباشر، دانیال هگاری سخنگوی ارتش صهیونیستی در نشست خبری گفت: جنگ در غزه پیچیده است و زمان می‌برد.
هگاری افزود ما به خانواده های 372 نظامی ارتش خبر کشته شدن فرزندشان را در جریان عملیات نظامی دادیم.
عملیات غزه پیچیده است و ما از همه ظرفیت دریایی، زمینی و هوایی علیه غزه استفاده می‌کنیم.

رسانه های صهیونیستی: بیم گشوده شدن جبهه سوم در کرانه باختری رود اردن وجود دارد
به گزارش شبکه تلویزیونی «المیادین»، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند بیم گشوده شدن جبهه سوم [جنگ با مبارزان فلسطینی] در کرانه باختری رود اردن وجود دارد.