شناسهٔ خبر: 6275671 - سرویس اقتصادی
منبع: نماینده | لینک خبر

کنترل واردات گندم تا کمتر از ۲ میلیون تن

ایسنا

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از خرید تضمینی بیش از پنج میلیون تن گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: امسال میزان واردات گندم در حداقل ممکن (کمتر از دو میلیون تن) کنترل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نماینده، علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: از ابتدای خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این محصول به ارزش بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان از کشاورازن خریداری شده که ۴۸۰۰ میلیارد تومان آن به حساب‌شان واریز شده است.

وی با بیان اینکه به محض تامین اعتبارات خرید تضمینی گندم، ‌ مابقی مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود، افزود: همه استان‌های کشور به جمع فروشندگان گندم به دولت پیوسته‌اند و تاکنون هیچ گزارشی از نظر شرایط اقلیمی و آفات و بیماری‌ها در مزارع کشور اعلام نشده است.

قنبری اظهار کرد: سالانه حدود ۹ میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی و میزان خرید تضمینی گندم، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود هشت میلیون تن از این محصول استراتژیک از کشاورزان خریداری شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته امسال حدود ۱۱ میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود و با توجه به پیش بینی خرید هشت میلیون تنی این محصول، میزان واردات آن در حداقل ممکن (کمتر از دو میلیون تن) کنترل می‌شود.