شناسهٔ خبر: 62707674 - سرویس سیاسی
منبع: تقریب | لینک خبر

شیخ حسان نصر الله:

عزت و کرامت، میوه و ثمره وحدت است

عالم دینی سوریه گفت:اگر ما مسلمانان با یکدیگر متحد شویم، میوه آن را که همان عزت و کرامت است، برداشت خواهیم کرد که این اتحاد از طریق تمرکز بر ارزش‌های مشترک محقق خواهد شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، «شیخ حسان نصر الله» عالم دینی سوریه در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، اظهار داشت:رسالت اسلام، رسالت حب و دوستی و بخشندگی و محبت و خیر رساندن به بشریت است. اسلام در حالی به عنوان یک موهبت برای بشریت آمد که بشریت در جهل به سر می‌برد.ما هم از رهگذر رسالت اسلام گردهم می‌آییم و متحد می‌شویم.این رسالت، انسان‌ها را به یکدیگر متحد می‌سازد و مانع جدایی آن‌ها از یکدیگر می‌شود.اسلام دین تمامی انبیاست که به وحدت دعوت می‌کند و نسبت به هرگونه تفرقه و منازعه هشدار می‌دهد. 

وی ادامه داد: انبیا علیهم السلام همگی انسان‌ها را به توحید و یگانه‌پرستی دعوت کرده‌اند.آن‌ها جملگی یک پروردگار واحد را عبادت کردند؛ پس بهترین و مهمترین مأموریتی که شایسته است مسلمانان به آن بپردازند، تقویت وحدت اسلامی و تحکیم صفوف امت اسلامی است. 

شیخ حسان نصر الله گفت:تفاهم و محبت و همکاری میان مسلمانان موجب می‌شود تا جایگاه آن‌ها در میان دیگر امت‌ها ارتقا یابد.وحدت به مثابه اجتماع پیرامون دین خداست و از طریق وحدت است که می‌توان به دشمنی، کینه و هرج و مرج‌ها پایان داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نقشه‌ها و توطئه‌های بسیاری برای متلاشی کردن وحدت مسلمانان و منهدم کردن صفوف آنان به کار گرفته می‌شود.هدف اصلی طراحان این اقدامات، متلاشی کردن خانواده‌ها، فاصله انداختن میان قلب‌ها و تخریب عقل‌ها، ویران کردن تمدن اسلامی و پاک کردن آن از تاریخ  و اهانت به عزت و کرامت مسلمانان است. 

عالم دینی سوریه گفت:اگر ما مسلمانان با یکدیگر متحد شویم، میوه آن را که همان عزت و کرامت است، برداشت خواهیم کرد که این اتحاد از طریق تمرکز بر ارزش‌های مشترک محقق خواهد شد. 

وی اظهار داشت: همه مسلمانان باید به مشترکاتشان یعنی کتاب خدا و سنت رسول الله (ص) تمسک جویند.همگان باید به اصول و احکام اسلامی پایبند باشیم و ارزش‌های اخلاقی را تحکیم بخشیم و شبانه‌روز بر روی تحقق وحدت اسلامی واقعی که میانه روی و اعتدال را به ارمغان می‌آورد، کار کنیم .

شیخ حسان نصر الله تأکید کرد: باید تفرقه و اختلاف بر سر جزئیات را کنار گذاشته و به فکر نزدیکی به یکدیگر باشیم. باید بر روی تقویت همکاری و هم‌افزایی میان یکدیگر متمرکز شویم. اسلام، دین تسامح است و همه اقشار باید در کنار یکدیگر با صلح و عدالت زندگی کنند. 

انتهای پیام/