شناسهٔ خبر: 62614296 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر علوم:

یک هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن دانشگاهیان اختصاص یافت

سمنان- معاون وزیر علوم با بیان اینکه یک هزار هکتار زمین مازاد دانشگاه‌ها برای ساخت مسکن دانشگاهیان اختصاص یافت، گفت: هدف از این اقدام کمک به حل مشکل اعضای هیئت علمی و کارکنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی خطیبی غروب چهارشنبه در بازدید از دانشگاه سمنان با بیان اینکه هزار هکتار زمین مازاد دانشگاه‌ها برای ساخت مسکن دانشگاهیان اختصاص یافت، ابراز داشت: هدف از این اقدام کمک به رفع مشکل مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها است.

وی ضمن بیان اینکه این طرح از هفته گذشته در دانشگاه صنعتی شریف تهران آغاز شده است، افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سایر استان‌ها نیز به تدریج طرح اجرایی خواهد شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ضمن بیان اینکه این اقدام بر اساس همکاری دو جانبه وزارت علوم و وزارت راه صورت گرفته است، ابراز داشت: این واگذاری زمین بعد از طی مراحل قانونی و تغییر کاربری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

خطیبی ضمن بیان اینکه با تکمیل فرایند ثبت نام متقاضیان کار ساخت واحدها آغاز خواهد شد، تصریح کرد: به لحاظ شرایط تسهیلات نیز مطابق طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود اما وزارت علوم در این بین می‌کوشد تا از دیگر ظرفیت‌ها نیز در این مهم استفاده کند.

وی افزود: ساخت خوابگاه‌های متأهلی نیز دیگر زیرساخت که برای نگه داشتن نخبگان در دستور کار است و این طرح‌ها طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها با اعطای تسهیلات حمایت خواهند شد.