شناسهٔ خبر: 61039711 - سرویس بین‌الملل
منبع: آریا | لینک خبر

اعتراضات فرانسه؛

فرانسه.. 45000 افسر پلیس برای مقابله با اعتراضات مستقر شدند

صاحب‌خبر -
فرانسه.. 45000 افسر پلیس برای مقابله با اعتراضات مستقر شدند
خبرگزاری آریا-جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه گفت که حدود 45000 پلیس و ژاندارمری دوباره برای مقابله با شورش ها بسیج خواهند شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از العربیه؛این وزیر افزود که پلیس در مارسی (جنوب شرقی) و لیون (مرکز شرق)، دو شهر اصلی که عصر جمعه تحت تاثیر قرار گرفتند، "به میزان قابل توجهی" تقویت خواهد شد.

نائل 17 ساله بر اثر شلیک گلوله مهلک به قفسه سینه توسط یک پلیس از فاصله نزدیک در حین کنترل ترافیک کشته شد. پلیس 38 ساله دستگیر شده به قتل عمد متهم شده است.

جسد او روز شنبه توسط صدها نفر از مسجد ابن بادیس تا قبرستان مونت والرین در حومه پاریس در نانتر تشییع شد.

خبرنگار العربیه گزارش داد که مراسم خاکسپاری نائل جوان در پاریس با مشارکت گسترده مردمی و بدون شورش انجام شد.

پلیس فرانسه اوایل روز شنبه اعلام کرد که 994 نفر در سراسر خاک فرانسه شب گذشته دستگیر شده اند، در حالی که آرامش محتاطانه به حومه نانتر، جایی که پسربچه مرده، نائل، به درخواست رسانه ها به دور از چشم رسانه ها دفن شده بود، بازگشت. پس از درگیری های خشونت آمیز بین معترضان و پلیس فرانسه، بسیاری از خودروها، مغازه ها و ساختمان ها به آتش کشیده شد و بسیاری از فروشگاه ها نیز مورد سرقت قرار گرفتند.

همزمان، تیپ مداخله و جستجو، یک نیروی امنیتی ویژه پلیس، به حومه نانتر رسید.

پس از آن که شهرهای فرانسه برای چهارمین شب متوالی به دلیل کشته شدن یک نوجوان توسط افسر پلیس در چراغ راهنمایی در معرض ناآرامی‌ها قرار گرفتند، فرانسه 45000 پلیس و برخی خودروها را در خیابان‌ها مستقر کرد.

درگیری ها شب گذشته به شهر گراس در جنوب فرانسه کشیده شد و ده ها مرد جوان مسلح به میله های آهنی در آنجا تجمع کردند.

به نوبه خود، مارسی غارت شد، از جمله یک اسلحه خانه که از آن تفنگ های شکاری به سرقت رفت، این امر باعث شد شهردار شهر از مقامات فرانسوی درخواست کند تا نیروهای امنیتی بیشتری برای حفظ نظم عمومی و مقابله با اعمال خشونت و سرقت بفرستند.