به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری درباره اجرایی نشدن قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: دولت به دلیل مشکلات ارزی، از سال 97 واردات خودرو را متوقف کرد و از آنجاکه تولید داخل نیز به شدت کاهش یافت، عرضه پاسخگوی نیاز واقعی کشور نبود، در این شرایط مجلس معتقد بود که تقاضای واقعی موجود در کشور را بایستی از طریق افزایش عرضه تامین شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین راهکار برای افزایش عرضه، رشد تیراژ تولید و تولید حداقل یک میلیون و 600 هزار دستگاه همانند سال 92 بود که مجلس این مسیر را از طریق دولت پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه دومین راهکار برای افزایش عرضه واردات خودرو بود، ادامه داد: اوایل کار دولت در برابر این موضوع مقاومت میکرد بنابراین تکلیف واردات در مجمع مشخص شد؛ فرآیند واردات خودرو طولانی شد و هنوز تعداد قابل توجهی خودرو از سال گذشته وارد نشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: برای اینکه بتوان در محدودیت ارزی، خودروی بیشتری وارد کنیم و درعین حال قیمتها نیز در بازار کاهش یابد، بر واردات خودروهای کارکرده در سال 1402 تاکید شد؛ براساس مطالعات مرکز پژوهشها، این رویه در کشورهای متعددی روال بوده و در حال انجام است، بنابراین از دولت خواستیم که این کار را انجام دهد که مقاومت میکردند بنابراین مجلس در لایحه بودجه 1402 واردات خودروهای کارکرده را تصویب کرد اما به دلیل ایراد هیات عالی نظارت این موضوع از بودجه حذف شد و در نهایت دولت اعلام کرد که به دنبال واردات خودروهای کارکرده است و لایحه دوفوریتی مربوط به این موضوع را به مجلس ارائه کرد.
∎