شناسهٔ خبر: 6007899 - سرویس سیاسی
منبع: موج | لینک خبر

ظريف:

زمان مهم نيست؛ تنها رسيدن به توافق خوب مهم است

موج- وزير امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وين گفت: اگر طرف مقابل زياده خواهي نکند، حتما به يک توافقي مي رسيم که به نفع همه خواهد بود. البته زمان مهم نيست و تنها رسيدن به توافق خوب مهم است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد ظريف بعد از ورود به وين در جمع خبرنگاران گفت: مطمئن هستيم اگر طرف مقابل آمادگي اين را داشته باشد که حقوق مردم ايران را به رسميت بشناسد، وظايف خودش را انجام دهد، يعني تحريم ها را بردارد و همزمان با اقدامات ايران، اقدامات خودش را انجام دهد و زياده خواهي نکند، حتما به يک توافقي مي رسيم که به نفع همه خواهد بود.
ظريف با بيان اين که ما با اين ديد به وين آمده ايم، گفت: البته زمان مهم نيست و تنها رسيدن به توافق خوب مهم است و اين که به يک نتيجه مناسب برسيم.
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران بار ديگر بر پايبندي طرف مقابل ايران در مذاکرات هسته اي به تعهداتش تاکيد کرد.
محمدجوادظريف در پاسخ به اين سوال که جان کري وزير خارجه آمريکا گفته است، شرط رسيدن به توافق خوب آن است که ايران به تعهدات بيانيه لوزان پايبند باشد، گفت: در لوزان نسبت به راه حل ها تفاهم کرديم و در مورد آن راه حل ها کار را ادامه مي دهيم. آنچه که ضروري هست آن است که طرف مقابل واقعيت ها را بپذيرد و براساس واقعيت ها به پيش برود و بر همان اساس تعهدات خودش را انجام دهد.
ظريف تاکيدکرد: اين تعهدات شامل برداشتن کليه تحريم ها و متوقف کردن همه قطعنامه هاي شوراي امنيت است و ما نياز داريم به صورت جدي اين تعهد را در طرف مقابل ببينيم. جمهوري اسلامي ايران کاملا به تعهدات خودش پايبند است و کار را به پيش مي برد.