شناسهٔ خبر: 59616793 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

صدور هشدار قرمز هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود سامانه بارشی به این استان هشدار سطح نارنجی برای کل استان و هشدار قرمز برای نیمه غربی و جنوبی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از امروز بعدازظهر شاهد افزایش ابرناکی و وزش باد در این استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از اواسط روز چهارشنبه بارندگی‌ها در شهرستان کوهرنگ و به تدریج در نیمه غربی، شهرستان‌های اردل، فارسان، قسمت‌هایی از کیار و در جنوب، شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا آغاز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از اواخر وقت روز چهارشنبه انتظار داریم در اکثر نواحی استان بارندگی‌ها آغاز شود و طی روز پنجشنبه در کل استان رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

چراغ‌پور اضافه کرد: اواخر روز پنجشنبه از میزان بارندگی‌ها کاسته می‌شود و وزش باد شدید در سطح رخ می‌دهد، بر این اساس هشدار سطح نارنجی برای کل استان و هشدار قرمز برای نیمه غربی، شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان و کیار و در جنوب، شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا و فلارد صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به اینکه بارش‌های بهاره به‌صورت نقطه‌ای می‌تواند منجر به بالا آمدن آب رودخانه‌ها و ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها شود، توصیه می‌شود دامداران و گردشگران اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند و از سفرهای غیرضروری به نواحی که برای آن‌ها هشدار قرمز صادر شده است، خودداری کنند.

وی بیان داشت: شیلات‌داران در این مدت نسبت به تنظیم آب رودی استخرها اقدام کنند و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند چراکه احتمال وقوع صاعقه در این مدت وجود دارد.

چراغ‌پور اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی وزش شدید باد برای بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه گلخانه‌داران نسبت به استحکام سازه‌های خود اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از خروج این سامانه در روز جمعه از استان خبر داد و گفت: روز جمعه بارش‌های پراکنده را داریم و از بعدازظهر از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود، صبح شنبه احتمال کاهش دما وجود دارد و به باغداران توصیه می‌شود جهت کاهش خسارت‌های سرمازدگی اقدامات لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی بیان داشت: امروز صبح شهرکرد با کمینه دمای دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین ایستگاه در استان و مرکز استان در کشور گزارش شد.