شناسهٔ خبر: 59606097 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

طوفان زنجان را در بر می‌گیرد/ اتراق در کنار رودخانه‌ها ممنوع شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان از صدور هشدار نارنجی برای چند روز آینده خبر داد و گفت: هشدار سطح نارنجی برای زنجان صادر شده و سامانه جدید از فردا سه شنبه وارد استان شده و تا روز جمعه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، طبق اعلام جدید سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه 22 فروردین با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ابرناکی و بارش باران در مناطق مرزی غرب کشور آغاز می‌شود، در این روز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین و البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود. روز چهارشنبه سامانه بارشی در نوار غربی کشور تقویت می‌شود و در این مناطق رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در چند استان کشور بارش‌ها شدت خواهد داشت.

در همین راستا صفی‌الله کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی برای زنجان صادر شده و سامانه جدید از فردا سه شنبه وارد استان شده و تا روز جمعه ادامه دارد.

وی گفت: بنابراین در این چند روز وزش باد شدید، بارش‌های پراکنده، بارش تگرگ، صاعقه و وقوع رعد و برق برای زنجان رخ خواهد داد. از همشهریان عزیز درخواست داریم در این چند روز از ایستادن در کنار تأسیسات شهری و روستایی، ساختمان‌های نیمه کاره، داربست‌ها و همینطور درختان خشک و کهنسال خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان تشریح کرد: همینطور از مردم عزیز درخواست داریم از آنجایی که بارش‌های پراکنده سبب وقوع سیل و جاری شدن رواناب‌ها می‌شود از اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه از فردا تا جمعه امکان وقوع بارش تگرگ وجود دارد، مطرح کرد: ممکن است بارش تگرگ سبب از بین رفتن محصولات باغبانان نیز شود. البته خوشبختانه وضعیت زنجان در چند روز آینده نسبت به دیگر استان‌ها بهتر خواهد بود چرا که این سامانه در برخی از استان‌ها همانند آذربایجان غربی فعالیت بیشتری خواهد داشت.

کرامتی با بیان اینکه فعالیت سامانه روز جمعه 25 فروردین ماه در استان کاهش و در اواخر همانروز از استان خارج می‌شود، مطرح کرد: سرعت وزش باد در چند روز آینده حتی به 50 تا 80 کیلومتر خواهد رسید.

از سوی دیگر سونا صرفی رئیس گروه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان به خبرنگار تسنیم از فعالیت سامانه جدید از فردا 22 فروردین ماه خبر داد و گفت: در چند روز آینده برای هوای استان، وزش باد شدید، رگبار، بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌کنیم.

وی گفت: شهروندان زنجانی در چند روز آینده از سفر به طبیعت، اتراق در کنار رودخانه‌ها و حضور در مکان‌های بلند همانند کوه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/