شناسهٔ خبر: 59541566 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

آخرین تحولات فلسطین اشغالی؛

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بامداد جمعه حملات خود به نوار غزه را آغاز کردند. در پی این حملات گروه‌های مقاومت واحدهای موشکی دوربرد خود را در حالت آماده باش حداکثری قرار داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر  جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بامداد جمعه حملات خود به نوار غزه را آغاز کردند. در پی این حملات گروه‌های مقاومت واحدهای موشکی دوربرد خود را در حالت آماده باش حداکثری قرار داده‌اند.

۵:۵۰ حمله دوباره به نواره غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حمله به مرکز و جنوب نوار غزه را پس از توقفی موقت از سر گرفتند. منابع فلسطینی از شنیده شدن مجدد آژیر هشدار در شهرک‌های مجاور نوار غزه در پی پاسخ موشکی گروه های مقاومت خبر دادند

۰۴:۵۰ وقوع انفجار در جنوب لبنان 

الجزیره از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک لبنان خبر داد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، اطراف اردوگاه الرشیدیه در نزدیکی شهر صور لبنان را هدف قرار داده‌اند. این اردوگاه متعلق به آوارگان فلسطینی است.

۰۴:۰۰ بازگشت آرامش شکننده به نوار غزه 

 الجزیره لحظاتی پیش گزارش داد با وجود آرامش شکننده در نوار غزه پس از حملات وحشیانه چند ساعتی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، هم‌اینک جنگنده‌های صهیونیستی بر فراز غزه به پرواز درآمده‌اند.

۰۲:۳۵ اعلام هشدار دوباره

همزمان با آن که شهرهای فلسطین اشغالی پس از بمباران نوارغزه با ترس و وحشت از پاسخ موشکی مقاومت فلسطین شب را سپری می‌کنند، الجزیره اعلام کرد ساعاتی پس از پرتاب موشک‌ها از نوار غزه به شهرک‌های اشغالی، باردیگر آژیر خطر در شهرک نیریم به صدا درآمده است.

المیادین نیز شلیک دوباره موشک از نوار غزه به سمت اراضی و شهرک‌های اشغالی را تائید کرد. همچنین اعلام شد که برای دومین بار، آژیرهای خطر در شهرک‌های نیرآم و مفلسیم در مجاورت نوار غزه به صدا درآمد. المیادین گزارش داده است که مقاومت فلسطین در نوار غزه تعداد زیادی موشک دوربرد در اختیار دارد اما در حال حاضر از آنها استفاده نمی کند.

۰۲:۳۳ تائید زخمی شدن سرباز ارتش اشغالگر

ارتش اشغالگر اسرائیل همزمان با تنش‌ها و درگیری‌ها با نوار غزه اعلام کرد که در شمال بیت المقدس نیز یک سرباز زخمی شده است، هرچند زخمی شدن این سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه عملیات تیراندازی رخ داده است.

۰۲:۲۸ اعلام حمایت جوانان کرانه باختری از مردم غزه

همزمان با بمباران کرانه باختری در بامداد جمعه، جوانان فلسطینی در همبستگی با مردم غزه، خواستار حضور در خیابان ها در کرانه باختری و قدس اشغالی و درگیری با اشغالگران صهیونیست شدند. جوانان فلسطینی ساکن در کرانه باختری به نشانه حمایت از غزه خواستار مقابله با صهیونیست‌ها در خیابان‌های کرانه باختری شدند.

۰۲:۱۰ ادعای نتانیاهو پس از جلسه امنیتی

در شرایطی که همزمان با بمباران نوار غزه، جلسه امنیتی کابینه در تل آویو جریان داشت، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از پایان جلسه کابینه گفت: «پاسخ تل اویو از امشب و پس از آن هزینه سنگینی برای دشمنان ما خواهد داشت.»

۰۲:۰۴ بمباران گسترش نمی‌یابد

منابع فلسطینی در گفتگو با الجزیره اعلام کردند که طرف‌های میانجی گفته‌اند که بمباران کنونی نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی پاسخ به حملات راکتی دو روز پیش مقاومت به اراضی اشغالی است.

همچنین خبرگزاری الجزیره به نقل از منابع میانجی در فلسطین اعلام کرد که بمباران نوار غزه یک پیام مشخص بوده است و این بمباران گسترش نخواهد یافت.این در حالی است که «داود شهاب»، از رهبران جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حمله به غزه برای فرار از بحران‌ و اختلافات داخلی دولتش استفاده می‌کند.»

۰۱:۵۶ شهرک سدیروت هدف موشک قرار گرفت 

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین حدود ۲۰ راکت شلیک شده به سمت شهرک سدیروت و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را رهگیری کرده است. همزمان یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم برای تمامی احتمالات آماده است.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که در نتیجه شلیک راکت از نوار غزه تاکنون حداقل یک نفر در شهرک سدیروت زخمی شده است.

۰۱:۳۹ پاسخ موشکی گروه‌های مقاومت

 گروه‌های مقاومت فلسطین دقایقی پس از بمباران هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور باریکه غزه را هدف حمله راکتی قرار دادند.

به‌دنبال حمله راکتی مقاومت، آژیر خطر در شهرهای «سدروت»، «ایبیم» و «نیرام» به صدا درآمده است. منابع عبری زبان همچنین از باز شدن پناهگاه‌ها به روی صهیونیست‌ها در مناطق نزدیک به قدس اشغالی خبر دادند.

ایتای بلومنتال خبرنگار صهیونیستی همزمان با پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به اهدافی در شهرک‌های اشغالی اعلام کرد که در دور نخست حملات مقاومت، ۸ راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که مقاومت فلسطین دسته جدیدی از موشک ها را از شمال غزه به سمت شهرک های اشغالی پرتاب کرده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جلسه کابینه امنیتی به پایان رسید و به زودی بیانیه‌ای صادر خواهد شد.

۱:۲۹ دستور ماندن در پناهگاه

همزمان با آغاز حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در نوار غزه، مقامات این رژیم به ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مجاورت باریکه غزه دستور داده همگی در پناهگاه‌ها بمانند و تحت هیچ شرایطی خارج نشوند. ساعاتی پیش نیز پناهگاه در بسیاری از شهرهای رژیم صهیونیستی فعال شده بود و در برخی شهر رژیم صهیونیستی وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

تال لیو رام تحلیلگر نظامی صهیونیستی درباره تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه گفت: «حملات کنونی علیه غزه را می‌توان پاسخ نامید نه آغاز عملیات نظامی، اما همه چیز بستگی به اتفاقاتی دارد که بعد از این رخ می‌دهد و جلسه کابینه نیز همچنان ادامه دارد.» تائید زخمی شدن برخی فلسطینی‌ها با آغاز حملات جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، منابع فلسطینی از زخمی شدن چند فلسطینی در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به محله زیتون در شهر غزه خبر دادند. گفته می‌شود که حال یکی از مجروحان وخیم است. هنوز آمار دقیقی از تعداد زخمی‌ها و آسیب دیدگان این تجاوز نظامی علیه نوار غزه اعلام نشده است.

۰۱:۱۷ اهداف اولیه بمباران شده

اهداف بمباران شده در نوار غزه تا این لحظه شامل این موارد عنوان شده است: زمینی کشاورزی در شرق محله زیتون در شرق غزه، برج دیده‌بانی مقاومت در جنوب غزه ، پایگاه مقاومت در جنوب غزه، زمینی کشاورزی در بیت حانون واقع در شمال نوار غزه، پایگاه مقاومت در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه

۰۰:۴۷ آغاز حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه 

خبرگزاری الجزیره نیز وقوع دو انفجار در شهر غزه را تائید کرد. همچنین شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش مواضع حماس در نوار غزه را مورد حمله قرار داد. خبرنگار المیادین از منطقه گزارش داده که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو حمله به شمال نوار غزه و جنوب شرق شهر غزه انجام دادند. همزمان ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که حمله به نوار غزه را آغاز کردیم.

از سوی دیگر المیادین به نقل از منابع خود در فلسطین خبر داده است که مقاومت واحدهای موشکی دوربرد خود را در حالت آماده باش حداکثری قرار داده است. گزارش شده است که در حمله جنگنده‌های صهیونیستی یک پایگاه دیده‌بانی مقاومت در شرق شهر غزه هدف قرار گرفته است.

منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که پدافند هوایی مقاومت در حال مقابله با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان غزه است. گفته شده که حملات رژیم صهیونیستی متوجه اهداف متعددی متعلق به مقاومت فلسطین در نوار غزه بوده است و شدت خسارات و آسیب‌ها در دست بررسی است. همزمان گروه های فلسطینی در غزه اعلام کردند که در واکنش به تجاوزات صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی یک موشک زمین به هوا به سمت نیروی اشغالگر شلیک کردند

در حال تکمیل...