شناسهٔ خبر: 59248919 - سرویس بین‌الملل
منبع: شفقنا | لینک خبر

در تلاش پلیس پاکستان برای بازداشت عمران خان چندین نفر زخمی شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع خبری از زخمی شدند چند هوادار نخست وزیر سابق پاکستان در حمله نیروهای پلیس به خانه وی خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز؛ سخنگوی دولت و شاهدان عینی تائید کردند که پلیس پاکستان و حامیان عمران خان سه‌شنبه شب در خارج از خانه نخست‌وزیر سابق در لاهور با هم درگیر شدند و چند نفر از هر دو طرف زخمی شدند. بر اساس تصاویر ویدئویی که حزب عمران خان منتشر کرده، پلیس به هواداران خان حمله کرد و گاز اشک آور را شلیک کرد که برخی از آنها در خانه خان فرود آمد.

تلویزیون محلی Geo یک هلیکوپتر را در حال پرواز بر فراز خانه نشان داد و افزود که اتصال اینترنت در منطقه قطع شده است. در همین حال رعنا صنع الله وزیر داخله در یک گردهمایی عمومی که از شبکه های تلویزیونی محلی پخش شد، گفت: عمران خان را امروز دستگیر و به دادگاه معرفی خواهیم کرد. فواد چودری، دستیار وی نیز گفت: یک دادگاه بدوی در اسلام آباد، حکم بازداشت خان را به دلیل فروش غیرقانونی هدایای دولتی در زمانی که از سال 2018 تا 2022 در قدرت بود، صادر کرده بود.

عمران خان از زمان برکناری از قدرت در انتخابات پارلمانی در اوایل سال گذشته، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در تظاهرات اعتراضی در سراسر کشور شده است. این درخواست توسط شهباز شریف – نخست وزیر فعلی- رد شد، او گفته است که رأی گیری طبق برنامه در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد.

در همین حال عمران خان از هوادارانش خواست تا برای برتری قانون بایستند. او در یک بیانیه ویدئویی که در توییتر منتشر شد، گفت: «پلیس آمده است تا مرا دستگیر کند و به زندان بفرستد. اگر اتفاقی برای من بیفتد، یا به زندان بیفتند، یا مرا بکشند، باید ثابت کنید که این ملت حتی بدون عمران خان به مبارزه ادامه خواهد داد.»

این خبر را در رویترز ببینید