شناسهٔ خبر: 5924236 - سرویس بین‌الملل
منبع: نسیم | لینک خبر

کاخ سفید: احتمال دارد در صورت لزوم ضرب الاجل ۳۰ ژوئن کمی به عقب بیفتد

خبرگزاری صدا و سیما

سخنگوی کاخ سفید افزود: ایران باید نگرانی‌های گسترده جامعه بین‌المللی درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه خود را برطرف کند تا ما اطمینان یابیم همه مسیرهای ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای قطع شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، جاش ارنست گفت: این زمان (‌ 30 ژوئن )‌ به شدت محکم باقی است ولی احتمال دارد در صورت لزوم کمی به عقب بیافتد. موافقت‌نامه چارچوب از مذاکره کنندگان می‌خواهد که سه روز را به زمان تعیین شده (‌30 ژوئن)‌ می‌توانند اضافه کنند.

سخنگوی کاخ سفید گفت، ایران نگرانی های گسترده جامعه بین المللی درباره ابعاد نظامی احتمالی برطرف کند.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما، جاش ارنست گفت: ما همواره گفتیم و تاکید خواهیم کرد، ایران نگرانی های گسترده جامعه بین المللی درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه خود را برطرف کند تا ما اطمینان یابیم همه مسیرهای ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای قطع شده است. و این نیاز به این است که ایران همکاری کند.

ما درباره این که انتظارات ما چه چیزی است به صورت روشن گفته ایم و دقیقا در این باره در توافق سیاسی که در اوایل آوریل به آن رسیدیم بیان شده است. بنابراین ما تاکید خواهیم کرد که ایران این نگرانی ها را رفع کند و مهمتر این که تبعیت آنها از توافق که همه مسیرهای آنها برای رسیدن به سلاح هسته ای را می بندد، مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کنیم.

جاش ارنست درباره مطرح شدن مسئله گزارش سازمان ملل متحد درباره جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی گفت:ما در حال بررسی این گزارش هستیم که در اواخر هفته منتشر شده است.ما در سال گذشته نشان دادیم از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کنیم و همزمان نگرانی شدید خود را درباره آسیب غیرنظامیان در غزه اعلام کردیم و از همه طرف ها خواستیم همه تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان بیگناه به کار بندند.این کار با توجه به تلفات زیادغیرنظامیان مهم بود.ما همچنین مطلع شدیم اسرائیل حوادث در مناقشه را مورد بررسی قرار داده است و ما منتظر نتیجه تحقیق دولت اسرائیل هستیم.