شناسهٔ خبر: 59022935 - سرویس سیاسی
منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

حضرت آقای صدیقی! لطفا مستند فرمایش‌تان را تبیین بفرمایید

صاحب‌خبر -

غلامرضا بنی اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

«امام سجاد علیه‌السلام می‌فرمایند که برای رسیدن به سعادت باید از ولی امر تبعیت‌ کنیم»؛ این جمله را حضرت آقای صدیقی، امام جمعه موقت تهران، گفتند. هرچه جستجو کردم، چنین جمله ای از امام سجاد(ع) نیافتم. حتما مشکل در سواد من و موتور های جستجوگر است و الّا حضرت ایشان که – به ترجمه فامیلی خود بسیار راستگو هستند و- جز کلمات متقن بر زبان نمی رانند. خوب است برای ما بی سواد ها، آنچه نقل کردند را مستند به حدیث ازامام(ع) تبیین کنند.

یا بزرگوار دیگری از هم اندیشان جناب صدیقی، روشنگری فرمایند. بحث امامت آنقدر برای ما اهمیت دارد که مستندگویی در نقل‌قول‌ها را حتما باید رعایت کنیم. فکر می‌کنم ما بی‌سوادها هم این حق را داریم جایی که برای‌مان ابهام داشت، از حضرات تقاضای تبیین با روایتِ دقیق را داشته باشیم.

حتما جناب صدیقی، که به صفتِ “کاظم” هم نام یافته اند، بر ما خواهند بخشید این خواهش را. آنان که در عصرِآن امامِ همام، به ناحق، ولایت امر را غصب کرده وردای ولی امری بر شانه داشتند، عبارتند از: یزید بن معاویه (۶۱- ۶۴ق)، معاویة بن یزید (چند ماه از سال ۶۴ق)، مروان بن حکم (نه ماه از سال ۶۵ق)، عبدالملک بن مروان (۶۵- ۸۶ق) و ولید بن عبد الملک (۸۶- ۹۶ق).  اول این فهرست، قاتل امام حسین(ع) است و آخرینش، قاتل امام سجاد(ع). مقابله با این جماعت غاصب هم سیره امامت بود.

انتهای پیام