شناسهٔ خبر: 58355140 - سرویس علمی-فناوری
منبع: شفقنا | لینک خبر

جنجال بر سر مرگ کودکان بومی برزیل بر اثر سوءتغذیه

صاحب‌خبر -

شفقنا- جنجال جدیدی در برزیل بوجود آمده که مربوط به مرگ کودکان بومی بر اثر سوءتغذیه و فعالیت‌های مخرب زیست محیطی است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، در پی گزارش‌هایی مبنی بر مرگ کودکان بر اثر سوء تغذیه و سایر بیماری‌های ناشی از استخراج غیرقانونی طلا، وزارت بهداشت برزیل در منطقه «یانومامی» وضعیت اضطراری پزشکی اعلام کرد. یانومامی بزرگترین منطقه بومی این کشور در مرز ونزوئلا است.

در فرمانی که توسط دولت «لولا داسیلوا» منتشر شد، آمده است که هدف از این اعلامیه بازگرداندن خدمات بهداشتی به مردم یانومامی است که توسط رییس جمهور قبلی، ژایر بولسونارو، برچیده شده بود. لولا روز شنبه پس از انتشار عکس‌هایی که کودکان و مردان و زنان سالخورده را نشان می‌داد، از یک مرکز بهداشتی یانومامی در «بوآ ویستا» در ایالت «رورایما» بازدید کرد.

یک پلت فرم روزنامه نگاری در مورد آمازون افشا کرد که در چهار سال ریاست جمهوری بولسونارو، 570 کودک یانومامی به دلیل بیماری های قابل درمان، عمدتاً سوء تغذیه، همچنین مالاریا، اسهال و ناهنجاری های ناشی از جیوه مورد استفاده توسط معدنچیان طلا جان خود را از دست دادند.

دولت برزیل اعلام کرده بسته‌های غذایی را با هواپیما به منطقه‌ای که حدود 26000 بومی یانومامی در منطقه‌ای از جنگل‌های بارانی و استوایی به بزرگی پرتغال زندگی می‌کنند، فرستاده می‌شود.

گفتنی است این ذخیره گاه ملی توسط معدنچیان غیرقانونی طلا برای چندین دهه مورد هجوم قرار گرفته، اما از زمانی که بولسونارو در سال 2018 به قدرت رسید و قول داد که امکان استخراج در زمین های حفاظت شده قبلی را فراهم کند این دست‌درازی‌ها چند برابر شد.

این خبر را در رویترز ببینید